arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

توصیه‌های مقتدی صدر به امیر جدید قطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقتدی صدر امروز (شنبه) از قطر خواست دست از طایفه‌گرایی برداشته و دفتر طالبان را ببندد و به رابطه خود با رژیم صهیونیستی پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، ‌رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوال یکی از هوادارانش در خصوص نصیحت وی به تمیم بن حمد، امیر جدید قطر گفت: بعد از تبریک و آرزوی موفقیت برای امیر جدید قطر دوست دارم تا نصیحت‌های خود را به دولت و کشور دوست و برادر قطر مطرح کنم که دوری از طایفه‌گرایی یکی از این نصیحت‌هاست.

وی از قطر خواست تمام روابط خود را با رژیم صهیونیستی چه در عرصه تجاری یا سیاسی قطع کند و دفتر طالبان، فرزندان رژیم صهیونیستی را ببندد و حامیان مقاومت را از این کشور خارج نکند.

رهبر جرین صدر از تمیم بن حمد خواست با شفافیت و بدون تبعیض با نگاهی پدرانه با مردم خود تعامل داشته باشد.

مقتدی صدر تاکید کرد که قطر شایستگی این را دارد که به دلیل قدرت نفوذ و جایگاه خود بحران بحرین را حل و فصل کند.

وی در 20 ژوئن 2013 با درخواست از قطر برای بیرون راندن اعضای طالبان از خاک این کشور و ناکام گذاشتن تلاش این گروه برای برگزاری نشست با آمریکا اعلام کرد که این اقدامات به معنای "زنده به گور کردن میانه‌روی و صلح است".

صدها تن از حامیان مقتدی صدر در 21 ژوئن 2013 در دو شهر کوفة و الکوت در اعتراض به برگزاری کنفرانس با حضور طالبان در قطر تظاهرات کرده و با برافراشتن پلاکاردهایی از جامعه بین‌الملل خواستند این گروه شبه نظامی را محکوم کرده و با آن‌ها ارتباط نداشته باشد.

ا
نظرات بینندگان