arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

سرنوشت اسنودن در دست روسيه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور اکوادور اعلام کرد سرنوشت اسنودن افشا کننده اقدامات جاسوسی آمریکا علیه دیگر کشورها ، در دست روسیه است.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری یورونیوز فارسی، اکوادور مسئولیت انتقال مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که از این کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرده است ؛ به عهده روسیه دانست.

رافائل کوره آ، رییس جمهور اکوادور، ضمن ابلهانه دانستن این ادعا که او به کنسول کشورش در لندن دستور داده است تا برای یک شهروند آمریکایی برگه عبور از هنگ کنگ به روسیه را صادر کند، گفت: «واضح است که این ادعا بی اساس است و البته کنسولی که چنین اقدامی را کرده، تنبیه خواهد شد.»

رییس جمهور اکوادور همچنین گفته بود جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا، ضمن تماس تلفنی با او، مودبانه از او خواسته است که در خواست پناهندگی ادوارد اسنودن را رد کند.

ادوارد اسنودن، برملا کننده برنامه گسترده کنترل ارتباطات تلفنی و اینترنتی توسط دولت آمریکا، از حدود یک هفته پیش در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می برد و دولت روسیه اعلام کرده که او آزاد است به هر جا که می خواهد برود.

دولت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده بود در حال بررسی توقف رابطه ویژه تجاری خود با اکوادور است.

یکی از مسئولان انجمن صادرکنندگان گل به آمریکا در اکوادور، ضمن ابراز تاسف می گوید: «اگر تنش افزایش یابد، صادرات گل از اکوادور نیز زیان خواهد دید. شغل و درآمد کسانی که در این زمینه کار می کنند تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این صادرات برای ورود دلار به کشور لازم است.»
آمریکا با واردات برخی کالاها از اکوادور با قیمت ویژه، در مقابل از این کشور می خواهد که با قاچاق مواد مخدر مبارزه کند.

نظرات بینندگان