arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۲

سیب‌زمینی ارزان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از ورود تدریجی 830 هزار تن سیب‌زمینی تابستانه به بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میادین تره‌بار کاهش قابل توجهی داشته و به کیلویی 1070 تومان رسیده است.

حسن خدنگی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: میزان تولید سیب‌زمینی تابستانه استان‌های مختلف حدود 830 هزار تن است؛ به گونه‌ای که 480 هزار تن از استان همدان، 150 هزار تن از استان اصفهان، 90 هزار تن از استان آذربایجان شرقی و دیگر استان‌ها مانند اصفهان و خراسان شمالی برداشت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد سیب‌زمینی تابستانه استان اصفهان برداشت و به بازار عرضه شده است اما برداشت سیب‌زمینی تابستانه استان همدان به تازگی آغاز شده است.

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سیب‌زمینی تابستانه استان آذربایجان شرقی که به شهرستان‌های بناب، عجب‌شیر و آذرشهر اختصاص دارد و تولیدات تابستانه دیگر استان‌ها از هفته آینده به تدریج برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

خدنگی تاکید کرد: با توجه به حجم سیب‌زمینی تابستانه آماده عرضه به بازار، قیمت این محصول هم‌چنان با روند کاهشی مواجه خواهد شد اما به نظر نمی‌رسد که قیمت سیب‌زمینی در بازار مصرف به اندازه‌ای کاهش یابد که نیازی به خرید تضمینی داشته باشد.

پس از بارش‌های سیل‌آسای ماه گذشته در استان‌های غربی کشور که سبب از بین رفتن بخشی از سیب‌زمینی آماده‌ی برداشت و عرضه به بازار شد، قیمت سیب‌زمینی در بازار مصرف تا کیلویی 2500 تومان افزایش یافت اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به حجم بالای تولید تابستانه این محصول وعده دادند تا دهم تیرماه قیمت این محصول کاهش یابد.

نظرات بینندگان