arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۲

ارز مرجع بخش خصوصی حذف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: حسن رادمرد گفت: نیاز کشور به کالاهای اساسی تا پایان امسال با ارز مرجع تامین شده و در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است که به فراخور بازار توزیع خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه جدید دولت مبنی بر حذف ارز مرجع کالاهای اساسی و دارو گفت: ارائه ارز مرجع به بخش خصوصی حذف شده است.

حسن رادمرد گفت: نیاز کشور به کالاهای اساسی تا پایان امسال با ارز مرجع تامین شده و در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است که به فراخور بازار توزیع خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوع حذف ارز مرجع برای کالاهایی همچون گوشت و برنج به تدریج از سال گذشته آغاز شده بود، اما برای تنظیم بازار، تکمیل ذخایر استراتژیک و عمل به تکالیف دولت در تامین کالاها همچنان شرکت بازرگانی دولتی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام با ارز مرجع اقدام به واردات و ذخیره سازی کالا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نحوه واردات و ذخیره سازی گندم، روغن، شکر و نهاده های دامی با ارز مرجع از سوی دولت صورت می گیرد و تنها ارائه ارز مرجع به بخش خصوصی حذف شده است.

رادمرد توضیح داد: البته بخش خصوصی اگر کالاهای اساسی وارد کرده و آن را تحویل دولت دهد، مشمول دریافت ارز مرجع می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: تکمیل ذخایر مورد تکلیف دولت و تامین ذخایر استراتژیک همچنان مشمول دریافت ارز مرجع می شود و جای نگرانی برای بازار نیست.
نظرات بینندگان