arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

شرایط کوثری برای گفتگوی اصلاح طلبان و اصولگرایان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت‌وگو میان اصولگرایان و اصلاح طلبان در شرایط فعلی را منوط به شروطی دانست و گفت: اصولگرایان و اصلاح طلبان در شرایطی می‌توانند با یکدیگر نشست‌های مشترکی داشته باشند تا بتوانند در جهت پیشرفت و عدالت قدم بردارند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گفت‌وگو میان اصلاح طلبان و اصولگرایان را به طور کامل قبول ندارم، اگر قرار باشد اصولگرایان با اصلاح طلبان جلساتی برای تبادل نظر داشته باشند طبیعتا این جلسات را با اصلاح طلبانی برگزار می‌کنند که در فتنه نقش نداشتند و یا جزو تندرویان اصلاح طلبی که خواسته‌ی آمریکا استکبار و اروپا را دنبال می‌کردند نباشند.

وی افزود: این افراد نه تنها قانون‌مدار نبودند بلکه در جهت براندازی نظام نیز قدم برداشتند، لذا ما این اصلاح طلبان را قبول نداریم. البته اصلاح طلبانی که در چارچوب قانون و پشت سر ولی امر مسلمین قانون‌مداریشان را ثابت کردند اینها می‌توانند با اصولگرایان نشست برای تبادل نظر داشته باشند تا با حفظ ارزش‌های الهی، اسلامی ملی و انقلابی بتوان به نتیجه‌ی مطلوبی برای پیشرفت و استقرار عدالت در کشور رسید.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این که گفت‌وگوی اصولگرایان با اصلاح طلبان مشروط به یک سری شرایط است گفت: ما هر اصلاح طلبی را قبول نداریم که بخواهیم با آنها گفت‌وگو کنیم.

کوثری همچنین گفت: با توجه به اینکه اصولگرایی گفتمان انقلاب نظام جمهوری اسلامی است اصلاح طلبان باید بیشتر خود را با اصولگرایان در عمل و گفتار هماهنگ کنند. البته گفت‌وگو میان اصلاح طلبان و اصولگرایان نیز در مجلس و در چارچوب قانون انجام می‌شود که در همین چارچوب می‌توان این گفت‌وگوها را گسترش داد.
نظرات بینندگان