arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

سفر زائران ایرانی به عمره ۲۱ روزه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 از امروز زائرانی که به مدینه‌ی منوره وارد می‌شوند، عمره‌ی ۲۱ روز را به‌جا می‌آورند و می‌توانند در هر دو شهر مدینه و مکه روزه‌های خود را بگیرند و نمازشان را هم کامل بخوانند.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی حج، زائرانی که از روز گذشته به مکه‌ی مکرمه وارد شدند، توقفی ۱۶ روزه در عربستان خواهند داشت و می‌توانند اعمال مربوط به روزه و نمازشان را در شهر مکه‌ی مکرمه کامل انجام دهند.

همچنین از امروز زائرانی که به مدینه‌ی منوره وارد می‌شوند، ۲۱ روز در این کشور توقف خواهند داشت و در هر دو شهر مدینه و مکه می‌توانند روزه‌های خود را بگیرند و نمازشان را کامل برپا کنند.

هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کاروان‌هایی که برای عمره‌ی مفرده در این ایام به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و نظارت بعثه‌ی مقام معظم رهبری برای جلوگیری از اِشکال در روزه‌ی عمره‌گزارانی که علاقه‌مندند در این سرزمین روزه‌داری را تجربه کنند، روزهای سفر از ۱۲ روز به ۱۶ و ۲۱ روز افزایش می‌یابد.

تاکنون ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی سفر کرده‌اند که حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد به ایران بازگشته‌اند و هم‌اکنون بیش از 30 هزار نفر عمره‌گزار ایرانی در عربستان حضور دارند.

نظرات بینندگان