arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۲

يک افسر شکنجه‌گر ديگر بحريني تبرئه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادگاه کيفري بحرين يک افسر ديگر رژيم آل خليفه را از شکنجه و اهانت به يکي از شهروندان اين کشور تبرئه کرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرين، محمد بن علي آل خليفه قاضي دادگاه کيفري يکم بحرين ناجي عبدالله افسر پليس را از ضرب و جرح يک شهروند بحريني در مرکز پليس المعارض و ناسزا گفتن به وي تبرئه کرد.

يونس زکريا وکيل اين افسر در جلسه دادگاه گفت که اين شهروند بحريني براي دريافت غرامت از کميته ويژه پرداخت غرامت به آسيب ديدگان حوادث کشور مدعي شده که از سوي موکل من مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

اين افسر متهم شده بود که با همدستي ديگران سلامت شاکي را به خطر انداخته است و بر اساس گزارش پزشکي قانوني وي را مورد ضرب و جرح قرار داده است که باعث نقض عضو دائمي در اين فرد شده است به گونه اي که دچار ضعف قدرت تنفسي و ضعف نسبي توانايي بخش پايين تنه راست وي به ميزان 20 درصد شده است.

در اين پرونده آمده بود که شاکي در منطقه الديه بازداشت و مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفته و به مرکز پليس المعارض برده شده است.

رژيم بحرين پيش از اين نيز دو افسر بحريني را از شکنجه کادر پزشکي اين کشور تبرئه کرده بود.

اين در حالي است که سازمان‌هاي حقوق بشري بحريني و بين‌المللي با ارائه اسناد و مدارکي ثابت کرده‌اند تعدادي از معترضان بعد از آغاز جنبش اعتراضي مردم از فوريه سال 2011 ميلادي تاکنون در زندان‌هاي رژيم بحرين شکنجه شده و از آنها اعتراف گيري شده است.

نظرات بینندگان