arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

رسیدگی به اتهامات مرسی و رهبران اخوان المسلمین دوشنبه آغاز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 به دنبال بازداشت رهبران اخوان المسلمین مصر یک منبع قضایی در مصر اعلام کرد، تحقیقات درباره اتهامات رئیس جمهوری برکنار شده و هشت تن از دیگر رهبران اخوان المسلمین از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یک منبع قضایی در مصر اعلام کرد که تحقیقات درباره اتهامات وارده به محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر و هشت تن از دیگر رهبران اخوان المسلمین از روز دوشنبه آغاز می‌شود. اتهامات وارده به مرسی اهانت به قضات و دستگاه قضایی مصر اعلام شده است.

برخی از اعضای ارشد اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین نیز به اتهام تحریک برای قتل مخالفان مرسی بازداشت شده‌اند.

این منبع همچنین عنوان داشت: دستگاه قضایی مصر برای انجام تحقیقات در خصوص این پرونده، با صدور حکمی مرسی و متهمان دیگر از جمله سعد الکتاتنی، رئیس حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر) و برخی رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی، مهدی عاکف و صبحی صالح و چند تن از اعضای مجلس شورا (پارلمان) را از سفر به خارج از مصر ممنوع کرد.

روزنامه الرای کویت نیز به نقل از منابع امنیتی مصر اعلام کرد مرسی به اتهام خیانت به کشور، فرار از زندان و دست داشتن در کشتار مخالفان به زوی به دادگاه کیفری قاهره تحویل داده خواهد شد.

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره گزارش داد، محمد مرسی پس از برکناری‌ توسط ارتش در حال حاضر در یکی از ساختمان‌های وابسته به ارتش در حبس است.

روز پنجشنبه نیز محمد بدیع و شمار دیگری از رهبران اخوان المسلمین به همراه برخی اعضای حزب آزادی و عدالت بازداشت شدند.
نظرات بینندگان