arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

اقدامات‌جدید کشورهای عربی‌علیه حزب‌الله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته(پنج‌شنبه) برای هماهنگی اقدامات خود علیه حزب‌الله لبنان به دلیل حمایت این جنبش از دولت سوریه تشکیل جلسه دادند.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته(پنج‌شنبه) برای هماهنگی اقدامات خود علیه حزب‌الله لبنان به دلیل حمایت این جنبش از دولت سوریه تشکیل جلسه دادند.

خالد البسی معاون وزیر کشور بحرین گفت: این نشست به منظور توسعه مکانیزم‌های تحت نظر داشتن عملیات‌های مالی،معاملاتی، تجاری و تحرکات حزب‌الله برگزار شد.

وی افزود: به همین منظور دو تیم از متخصصان تشکیل خواهد شد، یکی با بانک‌های مرکزی همکاری خواهد کرد و دیگری موضوعات حقوقی، اداری و مالی مرتبط با این تحریم‌ها را بررسی خواهد کرد.

البسی همچنین مدعی شد این اقدامات پس از آن گرفته شد که در کشورهای حوزه خلیج فارس چندین گروه مرتبط با این جنبش شناسایی شد.

کشورهای پادشاهی حوزه خلیج فارس در واکنش به شکست شورشیان سوری در شهر مرزی قصیر از رزمندگان حزب‌الله، تصمیم گرفتند اعضا و طرفداران این جنبش لبنانی را در کشورهای خود تحریم کنند.

در همین راستا، مقامات قطری 18 شهروند لبنانی را به‌اتهام طرفداری از حزب‌الله در تاریخ 20 ژوئن [30 خرداد ماه] از این کشور نفت‌خیز عربی اخراج کردند.

تخمین زده می‌شود صدها هزار نفر از شهروندان لبنانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس ساکن  و مشغول کار هستند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، امارات، کویت، عمان و قطر می‌شود.

نظرات بینندگان