arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۲

کاهش 15 درصدي قيمت لپ تاپ و تبلت/ بازار کامپيوتر همچنان سوت و کور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر: سيدمهدي ميرمهدي رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش نرخ ارز و تاثير آن بر کالاهاي وارداتي کامپيوتري گفت: طي هفته هاي اخير بازار کامپيوتر با کاهش قيمت 10 تا 15 درصد مواجه شده است و حتي در برخي از قطعات کامپيوتري اين کاهش قيمت تا 20درصد نيز بوده است اما با وجود اين تغيير قيمتها نيز بازار کامپيوتر مشتري ندارد و مصرف کننده واقعي به بازار نمي آيد.

وي با تاکيد براينکه بيش از 95 درصد کالاهاي کامپيوتري وارداتي هستند، افزود: قيمت اين کالاها با نوسانات ارز، تاثير مستقيم دارد و با هر نوساني شاهد تغييرات در قيمت اين کالاها هستيم از اين رو در حال حاضر و با کاهش نرخ ارز بعد از ايام انتخابات قيمتها در اين بازار ثابت مانده است و شاهد قيمتهاي منطقي در اين بازار هستيم.

ميرمهدي با بيان اينکه مصرف کننده ايراني همچنان منتظر است که قيمتها کاهش يايد، اظهار داشت: هم اکنون نرخ اقلام کامپيوتري که در ايران به فروش مي رسد به مراتب از کشورهاي همسايه مانند امارات پايين تر است به نحوي که يک مصرف کننده اگر بخواهد اين کالاها را از کشورهاي همسايه وارد کند ناچار است قيمتهاي بيشتري بپردازد ضمن آنکه کالايي که خريداري مي کند گارانتي و خدمات پس از فروش را نيز شامل نمي شود.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران بلاتکليفي نرخ ارز را دليلي بر بي رونقي اين بازار عنوان کرد و گفت: در اين بازار فروشنده نمي داند کالايي که امروز بر مبناي نرخ ارز خريداري مي کند را فردا با چه نرخ ارزي بايد به فروش برساند و اين مساله علاوه بر فروشنده، وارد کننده و مصرف کننده را نيز سردرگم کرده است.

وي با تاکيد براينکه نرخ اقلام کامپيوتر هم اکنون در ايران به قيمت واقعي و منطقي نزديک شده است به خريداران توصيه کرد که در صورتي که قصد خريد دارند به بازارهاي کامپيوتر مراجعه کرده و براي کاهش قيمت بيش از اين دست نگه ندارند.

ميرمهدي بيشترين مصرف بازار کامپيوتر را مربوط به کالاهاي لپ تاپ و تبلت عنوان کرد که حدود 15 درصد کاهش قيمت داشته و گفت: قطعات کامپيوتري خانگي نيز بيش از 15 درصد کاهش قيمت را شاهد بوده است؛ با اين وجود اميد مي رود با ثبات نرخ ارز، بارديگر کسب و کار صنف رايانه نيز رونق گيرد.

نظرات بینندگان