arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۲

اخراج ایرانیان از امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی طی چند هفته گذشته شدت یافته وباعث نگرانی ایرانیان مقیم امارات شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروژه اخراج ایرانیان و شیعیان کشورهای لبنان، عراق، هند و پاکستان از امارات متحده عربی طی سال 2011 کلیک خورد و طی دو سال گشته هزاران تن از شیعیان از کشورهای ایران، عراق، لبنان، هند و پاکستان از شیخ نشینان ابوظبی و دوبی اخراج شدند این در حالی است که افراد اخراج شده بدون هیچ دلیل قانونی و جرمی از امارات اخراج شدند و تنها دلیل اصلی اخراج آنان شیعه بودن است.

در چند ماه گذشته ده‌ها ایرانی مقیم که بیش از 25 سال سابقه اقامت داشته‌اند بدون هیچ دلیل، اقامت‌شان کنسل شد و از این کشور اخراج شدند و این درحالی است که هیچ دلیلی مبنی بر اخراج آنان بیان نمی‌شود.

وزارت امنیت امارات با تماس تلفنی با تعدادی از ایرانیان از آنان می‌خواهد که با در دست داشتن گذرنامه به اداره امنیت این کشور مراجعه کنند و بعد از مراجعه این افراد گذرنامه آنان توقیف و اقامت آنان را نیز کنسل می‌کنند و بعد یک فرصت دو هفته‌یی یا یک ماه به آنان داده تا از امارات خارج شوند.

طبق خبرهای منتشر شده در بین ایرانیان مقیم امارات تاکنون بیش از 500 ایرانی که بیش از 25 سال سابقه اقامت دارند از این کشور اخراج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، از ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی، مدت اقامت برخی از شهروندان خارجی در امارات از سه سال به دو سال کاهش یافت. گفته شده پس از واکنش سرکنسول هند به این تغییر، در مورد اتباع هند زمان اقامت در حد سه سال سابق ثابت ماند، اما در مورد تبعه‌های ایرانی هیچ تضمینی در مورد تمدید اقامتشان در پایان دوره دو ساله وجود ندارد.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده در سال 2008 بیش از 500هزار ایرانی در کشور امارات مقیم بوده و حدود 400هزار شرکت ایرانی فعالیت دارند که سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها به ارزش 300 میلیارد دلار بود.

به گزارش ایسنا، مصطفی نجار وزیر کشورمان در سفرش به امارات در روز یکشنبه 25 فروردین ماه امسال به دوبی و دیدار با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات ضمن انتقاد از اخراج ایرانیان مقیم دوبی اظهار داشت : این اقدام امارات آثار اجتماعی خوبی در روابط دو کشور نخواهد داشت.

نظرات بینندگان