arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۲

سردار نقدي: سرنوشت تلخ مُرسي نتيجه اعتماد به آمريکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ترفند آمريکا اين است که اسلام‌گرايان را ابتدا با کشاندن به ورطه سازش از چشم و نظر ملت بيندازد و سپس معارضان را عليه آنها بشوراند تا کار دولتِ تنها مانده را يکسره کند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست هفتگي انديشه ولايت گفت: آنچه امروز در مصر مي‌گذرد مايه عبرت همه کساني است که به تعامل با آمريکا خوشبين هستند؛ ببينيم در مصر چه شد که براي اولين بار يک دولت با خون هاي زياد و خون دل هاي فراوان و آراي مردم، روي کار آمد ولي خيلي زود و حتي قبل از فرا رسيدن سالگرد حاکميت خود، بدون اينکه دفاع جدي از سوي هوادارانش صورت گيرد، با کودتاي نظامي ساده سرنگون شد.

وي به دلايل فراوان اين حادثه اشاره و تصريح کرد: مهمترين دليل آن خارج شدن مردم از صحنه حمايت از دولت و عدم آمادگي مردم براي فداکاري در راه حفظ اين دولت است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه بيان کرد: براي عبرت گرفتن از اين حادثه بايد ديد چرا مردم، دولت منتخب خود را آنطور که بايد حمايت نکردند و او را در مقابل کودتا تنها گذاشتند؟

نقدي تلاش عده اي را براي نسبت دادن اين حادثه به کمبود گاز و نان و مشکلات معيشتي مردم يادآور شده و افزود: حقيقت، چيز ديگري است، جوانان پرشوري که جلوي تانک هاي رژيم مبارک سينه سپر کردند و مرسي را روي کار آوردند براي آرمانشان ارزش خيلي بيشتري قائل هستند که بخواهند با کمبود نان و گاز از ميدان بيرون بروند.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج خاطرنشان کرد: واقعيت اين است که آمريکاي مکار با حيله و نيرنگ و وعده هاي حمايت و بهبود شرايط، مرسي را از جهت گيري هاي انقلابي بر حذر داشت و او را به ورطه سازش کشاند.

وي وعده هاي آمريکا به مصر را برشمرده و ادامه داد: وعده هاي آمريکا مبني بر استمرار کمک هاي مالي دو و نيم ميليارد دلاري به مصر، تقويت جايگاه مصر در عرصه بين المللي، حمايت از دولت در مقابل کودتاي نظاميان، کمک هاي مالي چند ميليارد دلاري قطر و عربستان و ... به اندازه کافي وسوسه انگيز بود که بتواند مرسي را به سازش با اسرائيل، دوري از ايران و مقابله با مقاومت در سوريه وا دارد، رفتاري که روز به روز مردم انقلابي بويژه جوانان پرشور را نسبت به دولت مرسي دلسردتر و نااميدتر کرد.

وي اقدامات انقلابي مردم مصر و واکنش هاي دولت مرسي را يادآور شده و اظهار داشت: مردم هر هفته لوله گاز مصر را به اسرائيل منفجر مي کردند و دولت مرسي ترميم مي کرد، آنها براي حمايت از غزه تجمع مي کردند و مرسي راه را کنترل مي کرد، آنها سفارت رژيم جعلي اسرائيل را اشغال مي کردند و او آن را با عذرخواهي بازگشايي مي کرد، مردم خواهان دفاع از مقاومت در سوريه بودند و او سفارت سوريه را تعطيل مي کرد و همين رفتارها نيروي دفاعي مردمي و جوانان مصر را از کنار مرسي پراکنده کرد.

سردار نقدي با بيان اينکه در اين شرايط فقط نيروهاي حزب اخوان المسلمين به صورت تشکيلاتي از مرسي حمايت مي کنند و ديگر کسي براي مرسي باقي نمانده است، گفت: اين شرايط زمينه را براي کودتاي نظامي بي دردسر فراهم ساخت.

وي ادامه داد: اين ترفند آمريکاست که اسلامگرايان را ابتدا با کشاندن به ورطه سازش از چشم و نظر ملت خود مي اندازد و سپس معارضان را عليه آنها مي شوراند تا بدون اينکه دست خيانت خودش عليه آن ملت مشهود باشد، اسلام گرايان را از صحنه بيرون کنند.

وي با بيان اينکه اين روش همان کاري است که امروز با اردوغان انجام مي دهند و پيش از اين با گورباچف کردند و نقشه فرداي آمريکا براي جمهوري اسلامي هم همين است ادامه داد: اگر مرسي به جاي اعتماد به وعده هاي پوشالي آمريکا، به اسلام و مردم خودش تکيه مي کرد و به جاي سازش با اسرائيل، سفارت اسرائيل را تعطيل مي کرد و شير گاز و نفت را بر رژيم غاصب مي بست و موضع قاطع در حمايت از فلسطين را پي مي گرفت؛ مرسي و اخوان المسلمين تنها نمي ماندند و بيشتر از 70 درصد از مردم مصر چنان پشت سر او مي ايستادند که تا سال هاي سال ديگر هم هيچ قدرتي نمي توانست او را کنار بزند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: اگر مرسي فريب آمريکا را نمي خورد و راه مبارزه با اسرائيل را در پيش مي گرفت، جايگاه مردمي بالاتر از جمال عبدالناصر مي يافت و امروز توده هاي مردم مصر کودتاچيان را به خاک مذلت مي نشاندند و نه تنها در داخل مصر بلکه در تمام کشورهاي اسلامي براي دفاع از او غوغا بود.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: مگر ملت اسلام اجازه مي دادند مراکز آمريکايي در پايتخت هايشان از اين تجاوز آشکار به مردم سالاري جان سالم به در برد؟ مگر پادشاهان خائن منطقه که او را براي سازش با آمريکا و اسرائيل و مقابله با ايران تشجيع کرده و فريب دادند جرات مي کردند آشکارا رفتن مرسي را جشن بگيرند؟

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج در پايان سخنان خود بيان کرد: تنها ماندن مرسي در ميان امت اسلام و ملت خود درس عبرت بزرگي براي تمام کساني است که به تعامل با آمريکا خوشبين هستند و خصوصاً درسي براي اخوان المسلمين که شايد دير نشده باشد تا به ميدان بيايند و جبران کنند.
نظرات بینندگان