arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۲

معاون اسبق وزير خارجه مصر: شکست اخواني‌ها در مصر ناکامي آنها در سوريه را به دنبال خواهد داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: معاون اسبق وزير خارجه مصر تاکيد کرد که شکست جماعت اخوان المسلمين در مصر بازتاب‌هاي بسياري در منطقه خواهد داشت که مهمترين آن ناکامي آنها در سوريه خواهد بود.

«حسين هريدي» معاون اسبق وزير خارجه مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در قاهره تاکيد کرد که سرنگوني جماعت اخوان المسلمين در مصر موضع آمريکا در قبال اوضاع جاري در مصر را تغيير مي‌دهد، به ويژه آنکه در بيانيه اخير کنگره آمريکا ملاحظه کرديم که کنگره اين کشور اخواني‌ها و عملکرد نامناسب آنها در مصر را مورد انتقاد قرار داد و محکوم کرد.

هريدي همچنين در ادامه تاکيدات خود گفت که به نظر من نظام جديدي که در مصر شکل خواهد گرفت و به قدرت خواهد رسيد، با آمريکا و اسرائيل تعاملي همچون تعامل اخواني‌ها نخواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه ناکامي اخواني‌ها در مصر بازتاب‌هاي بسياري در منطقه از خود بر جاي مي‌گذارد، گفت: ‌ناکامي نظام و حکومت اخواني‌ها در مصر بالطبع ناکامي و شکست آنها در ديگر کشورهاي منطقه از جمله سوريه و تونس و برخي از کشورهايي که اخواني‌ها در آنها به دستاوردها و موفقيت‌هاي سياسي بزرگ دست يافته‌اند، را به دنبال دارد و اين شکست آنها در مصر تاثيري منفي بر اين سازمان در عرصه بين المللي خواهد گذاشت.

هريدي در پايان تاکيد کرد که بايد با مرحله آتي در مصر با قاطعيت و جديت تعامل کرد و تمام حقايق و وقايع امور را به اطلاع مردم مصر و جامعه بين المللي رساند. همان‌گونه که بايد ماهيت واقعي قاتلان سربازان مصري در سال گذشته و نتايجي که تحقيقات نظامي به آن دست يافته است، را افشا کرد.

وي همچنين گفت: جامعه بين المللي بايد دريابد که آنچه در مصر روي داد، کودتا نبود و هرآنچه ارتش انجام داد، براساس خواست و اراده مردم مصر بود.

نظرات بینندگان