arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

مرگبارترين رسم محلي در دنيا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هميشه رسومات محلي مي‌تواند باعث شادي و هيجان در منطقه شود اما گاهي همين رسومات باعث مرگ يا جراحت شديد شهرونداني مي‌شود كه در آن شركت مي‌كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هر روستا يا شهر رسم و رسومات خاصي دارد كه از گذشته در ميان آن‌ها بوده است و سالانه شهروندان سعي مي‌كنند اين رسم را اجرا كنند و ياد گذشته‌ها را زنده نگه دارند.

رسم‌هاي محلي غالبا مربوط به كارهايي است كه در گذشته انجام مي‌شده است، براي مثال جمع كردن يك محصول خاص در روزي مشخص يا كشتي‌هاي محلي كه نشانه‌اي از زورآزمايي در دوران باستان بوده است از اين دسته رسومات هستند.

در حالي كه بيشتر رسومات حالتي شاد و جالب دارند، رسمي عجيب در جزاير "سوماترا" هست كه بيشتر به يك راه خودكشي شباهت دارد. در اين مراسم كه جوانان شركت كنندگان اصلي آن هستند سالانه افرادي جانشان را از دست خواهند داد.

اين مراسم كه با نام "Hombo Batu" يا پرش از سنگ شناخته مي‌شود در دوران باستان راهي براي آموزش سربازان بوده است تا آن‌ها بتوانند هنگام جنگ از روي ديوار شهرها به داخل بپرند و زمان زيادي از دست ندهند اما اين روزها به يك مراسم سالانه تبديل شده است.

در اين مراسم جوانان هر كدام بايد از روي ديوار 2.3 متري بپرند اما يك نكته‌اي وجود دارد و آن اين است كه نبايد شركت كننده‌ها دستشان يا بخشي از بدنشان به ديوار برخورد كند.

از آنجايي كه پريدن به اين ارتفاع كار هر كسي نيست، سالانه افرادي هستند كه محكم با ديوار برخورد كرده و مجروح مي‌شوند البته تعدادي نيز در همانجا جانشان را از دست مي‌دهند. درگذشته افراد بايد از روي ديوارهايي مي‌پريدند كه با بامبوهاي تيز محافظت مي‌شدند اين بدين معني است كه 100‌ها نفر دريك مراسم جانشان را از دست مي‌دادند.

نظرات بینندگان