arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۲

بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص تحولات مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر مصر صادر کرد.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحولات اخیر مصر اعلام کرد:

جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در مصر را با دقت پیگیری می نماید و ضمن ابراز نگرانی از درگیری های مصری – مصری در این کشور که جامعه را به خشونت سوق داده، وحدت ملی و انسجام داخلی کشور را خدشه دار ساخته و موجبات خشنودی دشمنان مصر را فراهم می سازد بر ضرورت پایبندی جدی به روند دموکراتیک و استفاده از لوازم و ابزارهای تحقق دموکراسی تاکید می نماید.

در این بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از رفتار مخرب برخی جریان‌های تندرو که در ماههای گذشته باعث نگرانی اقشار جامعه مصر گردید، روند دستگیری و بازداشت های اخیر شخصیتهای این کشور را موجب نگرانی دانسته و بر ضرورت احترام به اصول انسان دوستانه تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه در این بیانیه مقاومت قهرمانانه مردم مصر علیه توطئه ها و سیاست های رژیم صهیونیستی را برگ زرینی در تاریخ این ملت ارزیابی و لزوم هوشیاری آنان درمقابل توطئه ها و اقدام این رژیم در سوء استفاده و فرصت طلبی از حوادث جاری را خاطر نشان ساخته است.

در این بیانیه تاکید شده است: تردیدی نیست که مردم مصر در مقابل هرگونه تلاش دشمنان برای به انحراف کشاندن مسیر انقلاب خویش، هوشیار و استوار می باشند.

نظرات بینندگان