arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۲

علت سانحه هواپيماي کره جنوبي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات آمریکایی روز یکشنبه اعلام کردند علت سقوط هواپیمایی بوئینگ 777 شرکت آسیانا ایرلاینز که روز شنبه در فرودگاه سانفرنسیسکو بعد از فرود دچار آتش سوزی شد، سرعت پائین هنگام فرود بود.

به گزارش انتخاب، مقامات آمریکایی اعلام کردند علت سقوط هواپیما این بود که با سرعتی کم تر از حد معمول به باند فرود نزدیک شد.

دبورا هرسمن (Deborah Hersman)، رئیس موسسه امنیت حمل و نقل آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد خلبان کمی بیش از یک ثانیه قبل از سانحه اجازه خواسته بود دوباره ارتفاع بگیرد.

سقوط پرواز 214 شرکت هواپیمایی آسیانا ایرلاینز از مبدا سئول به کشته شدن دو نوجوان چینی و زخمی شدن بیش از 180 نفر دیگر منجر شد که دست کم حال شش نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

هرسمن همچنین اعلام کرد اطلاعات به دست آمده از جعبه های سیاه هواپیما که در یکی آنها اطلاعات فنی و در دیگری مکالمات کابین خلبان ثبت می شود، از کیفیت خوبی برخوردار بود و آزمایشگاه ان تی اس بی واشنگتن گزارش اولیه ای از آن تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی افزود « در جریان نزدیک شدن هواپیما به باند فرود، داده ها نشان می دهد سرعت هواپیما کاهش یافته و به سرعتی کم تر از حد معمول رسیده است ».


نظرات بینندگان