arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

هادی خامنه ای: انشاالله دروغگویان در سیاست و مطبوعات در ماه رمضان به خود بیایند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: انشاالله کسانی که در عرصه سیاست و مطبوعات به دروغ گفتن و تهمت زدن به دلسوزان جامعه عادت کرده اند در ماه مبارک رمضان به خود بیایند و کسانی که تا به حالا اشتباه کرده اند از خطاهای خود دوری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید هادی خامنه ای با حضور در ضیافت افطاری حزب اسلامی کار در جمع خبرنگاران در واکنش به پیشنهاد حزب فراگیر عنوان کرد: حزب فراگیر می تواند بسیار خوب باشد اما خیلی شرایط لازم دارد که در این مصاحبه نمی گنجد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت جدید توانسته است مطالبات اصلاح طلبان را در انتخاب کابینه پاسخ دهد؟ گفت: اصلاح طلبان همیشه عمل به قانون را مطالبه می کنند و بیش از این نیز نمی خواهند. انشاالله این دولت هم بتواند به قانون عمل کند.

در ادامه خبرنگاری از خامنه ای پرسید، آیا تاکنون پیسشنهادی در خصوص انتخاب کابینه به دولت داده اید که وی گفت: من پیشنهادی نداشتم. پیشنهاد دهنده انقدر زیاد است که به ما نوبت نمی رسد. همکاری با دولت جدید وظیفه همه ما است اما این به معنای رفتن در کابینه نیست.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به این سوال که آِیا روحانی می تواند کابینه فراجناحی تشکیل دهد؟ گفت: امیدوارم که بتواند این کار را بکند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای مراسم تحلیف روحانی در مجلس از شما دعوت شده است؟ گفت: من معمولا دعوت نمی شوم این مقامات هستند که به این مراسم ها دعوت می شوند.

خامنه ای در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حدیثی عنوان کرد: دو برداشت از این حدیث وجود دارد؛ برداشت اول این است که انشاالله کسانی که در عرصه سیاست و مطبوعات به دروغ گفتن و تهمت زدن به دلسوزان جامعه عادت کرده اند در ماه مبارک رمضان به خود بیایند و کسانی که تا به حالا اشتباه کرده اند از خطاهای خود دوری کنند و آدم شوند.

وی با اشاره به برداشت دوم از حدیث قرائت شده یادآور شد: وقتی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را با هر نگاه تحلیل کنیم مسلم این است که یک فرصت مهم در اختیار همه ما برای خدمت کردن، اصلاح جامعه، بالابردن اطلاعات اذهان مردم و فرهنگ و آموزش به وجود آمده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته باید این تذکر را بدهم که منظور از استفاده از این فرصت الزاما این نیست که ما در کابینه دولت یازدهم سمتی داشته باشیم یا کار دولتی انجام دهیم. وقتی به همه معلوم شد دغدغه و ذهن جامعه به سمت اهدافی است که اصلاحات دنبال می کرده و همه با عناوین مختلف طرفدار تفکر اصلاحات هستند ولو خود ندانند خود به خود درب ها باز شد و کسانی که برای شعور مردم ارزشی قائل نبودند کنار زده شدند.

سید هادی خامنه ای افزود: این یک فرصت برای دوستداران افزایش فرهنگ مردم است و امشب نیز چنین فرصتی نمودار شده است در حالی که چنین اجتماعی از اصلاح طلبان در سال گذشته شاهد نبودیم و نمی توانستیم چنین اجتماعی را هم داشته باشیم کسی نمی توانست این اجتماع اصلاح طلبان در امروز را تصور کند.

وی با تاکید براینکه امروز اصلاح طلبان در سراسر کشور اجتماعاتی برای خود تشکیل می دهند، گفت: امروز کسی جرات تعرض به این اجتماعات را ندارد ما فرصت را غنیمت می شماریم چراکه در ها باز شده است و اجازه بسته شدن مجدد این در ها را نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان