arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

پاتك پليس به انبار توليدي لوازم آرايشي تقلبي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز از عمليات موفق پليس در راستاي كشف كارگاه توليد لوازم‌آرايشي در زيرزمين يك مجتمع در تهران خبر داد.
سردار زمانيان در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح جزئيات اين خبر با بيان اينكه ماموران در حين رسيدگي به پرونده‌هاي مشابه در حوزه قاچاق كالا، دارو، لوازم آرايشي و بهداشتي به فعاليت شركتي به نام (بهينه رويان) روبرو شدند كه به صورت غيرقانوني فعاليت مي‌كرد، گفت: ماموران در بازرسي از شركت دريافتند كه مسئولان آن، بخشي از توليدات خود را به صورت قاچاق و بخش ديگري را به صورت دست‌ساز توليد كرده و با كارتون و بسته‌بندي مارك‌هاي معروف راهي بازار و داروخانه‌هاي سطح شهر مي‌كنند.
وي با بيان اينكه در اين راستا دو تن دستگير شده‌اند اما بنظر مي‌رسد اين افراد به صورت باندي فعاليت مي‌كردند، گفت: كارشناسان وزارت بهداشت نيز با حضور در محل كارگاه زيرزميني اعلام كردند كه موادآرايشي دست‌ساز بوده و غيرقابل مصرف انساني است و بايد معدوم شود.
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز ناجا گفت: بررسي‌هاي ماموران نشان داد كه اين شركت توليدكننده لوازم‌آرايشي نامرغوب به صورت مجاز فعاليت نداشته و با توليد لوازم‌آرايشي با موادنامرغوب در محيط غيربهداشتي و استفاده از برچسب و ليبل برندهاي معروف آرايشي اين لوازم را روانه بازار مصرف مي‌كردند.
زمانيان با بيان اينكه بيشترين مصرف موادآرايشي و بهداشتي منطقه در كشور ماست، گفت: به دليل اقبال عمومي مردم از اين لوازم، همواره سوءاستفاده از اين لوازم مورد توجه سودجويان است.
وي با بيان اينكه لوازم‌آرايشي و بهداشتي نامرغوب و غيربهداشتي تبعات زيادي را روي جسم مصرف‌كننده ايجاد مي‌كند، گفت: برهمين اساس مبارزه با قاچاق دارو و لوازم آرايشي و بهداشتي جزو اولويت‌هاي اين پليس است.
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز ناجا با بيان اينكه عمدتا مصرف‌كنندگان اين لوازم با آشنايي و اطلاع كاملي از نوع و مرغوبيت آن ندارند، گفت: بعضا ديده شده است مصرف‌كنندگان به علت قيمت پايين يك محصول اقبال بيشتري نشان مي‌دهند اما بايد توجه داشته باشند استفاده از كالاي نامرغوب غيربهداشتي آثار غيرقابل جبراني خواهد داشت.
زمانيان با بيان اينكه سال گذشته در حوزه قاچاق دارو و لوازم آرايشي تعدادي زيادي دستگير شده‌اند، گفت: به دليل سوددهي اين كالاها و از آنجايي كه به دليل گران‌قيمت بودن برندهاي اصيل، مردم به سمت مارك و برندهاي متفرقه‌ مي‌روند، افراد سودجو به سمت سوءاستفاده از اين مواد پيش مي‌روند و با استفاده از ليبل‌ مارك‌هاي معروف بازار را از مواد نامرغوب اشباع مي‌كنند.

نظرات بینندگان