arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

برای مقابله با گرمازدگی اینها را بخورید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : الهام نیرومند در خصوص علت گرمازدگی در افراد اظهار داشت: قرار گرفتن در محیط با حرارت بالا، ورزش شدید در هوای گرم و یا مصرف برخی داروها موجب اختلال در سیستم تنظیم‌کننده دمای بدن شده و با بالابردن حرارت بدن موجب گرمازدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه معمولا تمام افرادی که در محیط گرم فعالیت و یا ورزش می‌کنند، در معرض ابتلا به گرمازدگی قرار دارند، افزود: علائم اولیه گرمازدگی تهوع و استفراغ، ضعف و خستگی، گرفتگی عضلات، سرگیجه، سردرد، ادرار زرد، تیره و یا نارنجی است.

این پزشک با بیان اینکه بروز گرمازدگی یک فوریت پزشکی است، اظهار داشت: پوشیدن لباس‌های گشاد نخی و پنبه‌ای نازک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر فراوان مایعات و اجتناب از فعالیت‌های ورزشی در روزهای گرم و پر رطوبت از جمله راه‌های پیشگیری از گرمازدگی است.

نیرومند تصریح کرد: در افرادی که ناچار به انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای گرم هستند، باید برای سازگاری بدن از نرمش‌های سبک آغاز کنند و فعالیت‌های ورزشی سنگین را به ابتدای صبح و یا انتهای عصر موکول کنند و هر نیم ساعت یک‌بار، به‌مدت 5 تا 10 دقیقه در سایه استراحت کرده و در صورت احساس خستگی سرعت ورزش را کاهش دهند.

به گزارش فارس،این متخصص بیماری‌های داخلی اظهار داشت: مصرف میوه، سبزی‌جات و نوشیدنی‌های ساده مانند خاک‌شیر و آب‌لیمو در فصل گرم سال توصیه می‌شود.
نظرات بینندگان