arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

قائم مقام موسسه مصباح: در حادثه 22 بهمن نقشی نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قائم مقام موسسه مصباح گفت: در جریان حوادث ۲۲بهمن در قم، مدیران نهادهای مسئول قم به کلی جریان را بی ربط محض به موسسه دانستند.


حجت الاسلام محمود رجبی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به گزارش اخیر مجلس در رابطه با اتفاقات 22بهمن قم اظهار کرد: عده ای ممکن است دورادور بنشینند و پیش خود خیالاتی کنند و گزارش های جهت دار تهیه کنند اما در جریان حوادث 22بهمن در قم مدیران نهادهای مسئول قم به کلی جریان را بی ربط محض به موسسه دانستند.

وی اتهامات وهجمه های اخیر به این موسسه را اتفاق جدیدی ندانست و افزود: احساس می کنم که این موسسه می تواند در برابر دشمنان اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت کار آمد باشد. موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب و رهبری است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کدام انسان دلسوزی پیدا می شود که درباره چنین موسسه ای که این قدر برای انقلاب و مکتب اهل بیت مفید است، با استناد به حرفهای بی پایه و اساس، نکات منفی بگوید. من امیدوارم همه این اظهارات از روی غفلت ونا آگاهی باشد و خدا این افراد را هدایت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از زمان های قدیم به ویژه در دوران اصلاحات افرادی که افکار ناب آیت الله مصباح را مورد خوشایند خود احساس نمی کردند، به شخص علامه مصباح هجمه های فراوانی وارد می کردند.

وی خاطر نشان کرد: به طور طبیعی موسسه ای که محل نشراین افکار و تربیت شاگردان بر اساس این گونه طرز فکر باشد مورد تهمت و نسبت های ناروا وانواع هجمه ها قرار می گیرد.

رجبی با اشاره  به صحبت های مقام معظم رهبری در باره شخصیت علامه مصباح گفت: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند، دشمن تشخیص داده که آیت الله مصباح شخصی است که نقشی در مقابله با اندیشه های انحرافی دارد وبه همین جهت ایشان را مورد هجوم قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آن عده ای که از روی نا آگاهی اتهاماتی را به موسسه وارد کردند، اگر می آمدند و از نزدیک فعالیت ها وگروه های وبخش های مختلف موسسه را مشاهده می کردند، هرگز این چنین رفتار نمی کردند. ما از این افراد تقاضا داریم اگر می خواهند قضاوتی داشته باشند بیایند واز نزدیک شاهد فعالیت های موسسه باشند.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که به درخواست مقام معظم رهبری گزارشی از فعالیت های موسسه به ایشان تقدیم کردیم، ایشان فرمودند یکی از نقص های شما این است که فعالیت های انجام شده در موسسه را درست معرفی نکرده اید و روابط عمومی شما ضعیف است.
رجبی گفت: رهبری گفتند که باید این اقدامات معرفی شود تا همه در جریان قراربگیرند که در قم، در چنین موسسه ای چه کارهایی صورت می گیرد.

نظرات بینندگان