arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

خبر ناگوار برای ورزش ایران/ دولت پاکستان عملیات نجات برای کوهنوردان ایرانی را متوقف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت پاکستان تلاش برای نجات 3 کوهنورد ایرانی محصور در ارتفاعات برودپیک را متوقف کرد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ 3 کوهنورد ایرانی اعزامی از باشگاه آرش به پاکستان و قله برودپیک در رشته کوه هیمالیا که از 3 روز قبل در برف ها محصور شده بودند ، همچنان سرنوشتی نامعلوم دارند و گروه امداد پاکستانی هم بعد از 3 روز جست و جو از ادامه این کار سر باز زد تا کورسوی امید برای نجات این سه ورزشکار ایرانی کمرنگ و کمرنگ تر شده باشد.


فدراسیون کوهنوردی پاکستان ساعاتی قبل با ارسال ایمیلی برای فدراسیون کوهنوردی ایران ، اعلام کرد دیگر به دنبال کوهنوردان ایرانی نمی گردد. «منظور حسین»، رئیس فدراسیون کوهنوردی پاکستان با تشریح اقدامات انجام گرفته برای نجات این سه کوهنورد ایرانی ، نوشته است:«پیرو نامه 20 جولای خود، به اطلاع می‌رسانم که یک فروند هلی‌کوپتر ارتش صبح امروز یکشنبه، با «توماس لامل»، سرپرست گروه آلمانی «گاشربروم 2»، را به حداکثر ارتفاعی که از آنجا قله «برودپیک» و منطقه ی زیر قله قابل رویت باشد پرواز کرد. آنها مدت زیادی با دوربین در منطقه به جستجو پرداختند. متاسفانه باید بگویم حتی پس از این جستجوی گسترده و طولانی، «توماس» نتوانست هیچ اثری از کوه‌نوردان پیدا کند. او قصد داشت در صورت یافتن آنان در شیب‌های بالاتر از هلی‌کوپتر پیاده شود و عملیات نجات را انجام دهد. پس از آنکه هیچ اثری دیده نشد، هلی‌کوپتر در بیس کمپ فرود آمد. «توماس» هم اکنون به "اسکاردو" بازگشت.


همچنین، دو باربر ارتفاع که روز جمعه به کمپ3 رفته بودند به بیس کمپ بازگشته اند. آنها گزارش دادند که تمامی منطقه تا کمپ 3 و حتی درست تا زیر قله را جستجو کردند ولی هیچ ردی یا اثری از کوه‌نوردان نیافتند و بنابراین جستجو را متوقف کردند.شرایط ناگواری است. در حال حاضر جستجو برای یافتن کوه‌نوردان متوقف شده است.»تلاش خبرآنلاین برای گفت و گو با مسئولان باشگاه آرش به جایی نرسید. شماره تماس این باشگاه پیغام هایی عجیب می دهد و مسئولان پیگیری تیم نجات هم پاسخگوی تلفن های همراه خود نیستند.

نظرات بینندگان