arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

استقبال جهانی از مراسم تحلیف روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه تمرکز جمهوری اسلامی در مراسم تحلیف بر کشورهای منطقه است، تاکید کرد: استقبال بسیار خوبی در حد استانداردهای یک تحلیف صورت گرفته به خصوص از سوی کشورهای منطقه.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی که صبح امروز سه شنبه در محل این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به این سوالی در خصوص حضور مقامات ارشد برخی کشورها در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب گفت: مراسم تحلیف آقای روحانی روز سیزده مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفته شده تا از مقامات خارجی نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آید که این امر در دنیا موضوعی مرسوم است.

وی با بیان اینکه معمولاً کشورهای همسایه، منطقه و کشورهایی که دوستی نزدیکی دارند در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند، یادآور شد: ما دعوت عام داشتیم از همه کشورها تا شرکت کنند، البته این موضوع درباره آمریکا و رژیم صهیونیستی مصداق ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه تمرکز جمهوری اسلامی بر کشورهای منطقه است، خاطر نشان کرد: استقبال بسیار خوبی در حد استانداردهای یک تحلیف صورت گرفته به خصوص از سوی کشورهای منطقه.

عراقچی افزود: فعلاً در حال جمع‌بندی هستیم و به زودی اسامی شرکت کنندگان اعلام خواهد شد و اخباری که منتشر می‌شود حدس و گمانه زنی است.

نظرات بینندگان