arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

پسر 4 ساله منجی 4 انسان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعضای بدن کودک ۴ ساله هموفیلی شامل چشم‌ها، کلیه‌ها، قلب و حتی پوست آن به ۷ کودک جان دوباره بخشید.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی کانون هموفیلی ایران، طاها کودک 4 ساله هموفیلی در حالی که در حیاط منزل خود در حال بازی بود. بر اثر سقوط یک در آهنی دچار حادثه شد و با وجود مراقبت‌های پزشکی چند روز بعد با یک سر درد شدید از خواب بیدار شد و متأسفانه به دلیل خونریزی مغزی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این حادثه دردناک غمی بزرگ به والدین او تحمیل کرد که ابعاد آن آن قدر بزرگ است که کمتر می توانیم به خود اجازه دهیم به والدین او بگوییم غم آنها را درک می‌کنیم. داغ هر عزیزی دشوار و داغ فرزند در شیرین‌ترین سنین او آن قدر سنگین است که فقط با پناه آوردن به درگاه ایزد یکتا قابل تحمل است.

اما والدین طاهای عزیز به جز پناه بردن به درگاه خداوند یکتا راه دیگری نیز برای تحمل این ضایعه دردناک انتخاب کردند.آنها زنده نگه داشتن عزیزترین وجودشان را در وجود کودکان نیازمندی که بر روی تخت بیمارستان چشم به راه اهداء عضو هستند، جستجو کردند.

کانون هموفیلی ایران افتخار می‌کند که یکی از خانواده‌های عضو آن به این درجه از ایثار و فداکاری رسیده‌اند که بتوانند درد و رنج خود و داغی که از فقدان فرزند دیده‌اند را با آرامش قلوب مادران و پدرانی که چشم انتظار سلامت عزیز خود هستند تحمل کنند. آنان وجود طاها را به هفت کودک اهدا کردند که بتوانند نشانی طاها را در وجود هفت کودک دیگر پیدا کنند.

روابط عمومی کانون هموفیلی ایران ضمن تسلیت درگذشت اندوهبار طاهای عزیر به خانواده وی، انتخاب شایسته آنها را برای زندگی بخشیدن به هفت کودک دیگر را صمیمانه تبریک می‌گوید. چشم‌ها، کلیه‌ها، قلب و حتی پوست لطیف او در وجود کودکان دیگر زنده می‌ماند و والدینش این فرصت را خواهند داشت که چشم‌های طاها که در کودکی دیگر ببینند.

امید آن داریم تصمیم فداکارانه والدین طاها مانند هزاران ایرانی  دیگر که با اهداء عضو عزیزانشان منشاء زندگی برای همنوعانشان شده است تبدیل به یک فرهنگ گسترده در کشور ما شود.

از آنجا که اعلام این خبر مقارن با آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی است این روابط عمومی پیشنهاد نام گذاری اولین روز هفته حمایت را که سالها به نام جانباختگان هموفیلی بود به نام طاهای عزیز به هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران تقدیم می‌کند.

امید آن داریم با نامگذاری اولین روز هفته حمایت به نام طاها همه ساله این موسسه مروج فرهنگ ایثار اهدای عضو باشد. یاد آوری می‌شود که به جز کبد بیماران هموفیلی دیگر اعضای این بیماران قابل اهداء به نیازمندان است.

نظرات بینندگان