arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

تصویب قانون رفراندوم در دولت نتانیاهو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنیامین نتانیاهو اعلام کرد، رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب خواهد کرد که براساس آن برای هر معاهده صلحی به یک "رفراندوم" نیاز باشد.

به گزارش انتخاب، ایسنا به نقل از روزنامه اورشلیم پست نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مجلس اسرائیل گفت: توافقنامه‌ای که اجازه ملت را در بر نداشته باشد ارزش امضا کردن ندارد.

وی اظهار داشت: من قانون متمم (درخصوص رفراندوم) را به دولت و سپس به مجلس خواهم داد. این قانونی است که از مجلس قبلی تصویب شد اما ما با تصویب یک لایحه دولتی آن را اضافه و تقویت می‌کنیم. صلح با همسایگان مستلزم صلح در میان خودمان است و راه تضمین این از طریق "رفراندوم" است.

قانون رفراندوم که در سال 2010 تصویب شد بیان می‌کند که هر توافقنامه‌ صلحی که در آن اسرائیل برخی سرزمین‌های خودمختار را تحویل دهد اگر کمتر از 80 عضو پارلمان به نفع آن رای دهند باید از طریق رفراندوم تصویب شود.

تخلیه بخش‌هایی از کرانه باختری احتیاج به رفراندوم ندارد، اما تقسیم بیت‌المقدس، واگذاری بلندی‌های جولان یا امضای یک معاهده مبادلات ارضی محتاج رفراندوم است.

در همین حال "نفتالی بنت" وزیر اقتصاد اسرائیل گفت: اگر ما درخصوص آینده سرزمین‌مان رفراندوم برگزار کنیم هیچ اشتباهی پیش نخواهد آمد، این امر بر نسل‌های آینده و نبیره‌های نبیره‌هایمان تاثیر خواهد گذاشت.
نظرات بینندگان