arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

کفاشیان: تنها بین استقلال و نکونام حَکَم بودم/ برای حل مشکل خلعتبری به عباسی نامه نوشتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی کفاشیان می‌گوید فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از انتقال جواد نکونام به اماراتی پولی پرداخت نکرده اما به عنوان حَکَم بین او و استقلال وارد عمل شده است.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم ملی بزرگسالان و اردوی این تیم در پرتغال گفت: مقدمات حضور تیم ملی در پرتغال فراهم شده اما پس از جلسه‌ای که امروز با کی‌روش خواهیم داشت، درباره همه مسائل تیم ملی و زمانبندی اردوهای جام جهانی و بازیهای دوستانه بحث و بررسی خواهیم کرد.

کفاشیان درباره وضعیت تیم‌های ملی پایه ، فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: تیم‌های ملی فوتسال آقایان و بانوان خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و مدال‌های رنگارنگی که از بازیهای آسیایی آوردند نشان می‌دهد عملکرد فدراسیون در حوزه فوتسال قابل قبول بوده، تیم ملی فوتبال ساحلی هم وضعیت خوبی دارد و در تورنمنت بلاروس قهرمان شد تا برای حضور در جام جهانی آماده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تیم ملی زیر 17 سال که به جام جهانی امارات راه پیدا کرده، اردوهایش را در ایران برگزار می‌کند. برای این تیم اردویی در آلمان در نظر گرفته بودیم که فعلا میسر نشده اما به دنبال این هستیم که این تیم در ازبکستان و بلاروس اردوها و بازیهای دوستانه‌ای داشته باشد. تیم ملی زیر 16 سال هم برای حضور در رقابتهای مقدماتی آسیا در پاکستان در حال آماده سازی است اما باتوجه به عدم شرایط کافی در برگزاری میزبانی توسط فدراسیون پاکستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد دادیم میزبانی بازیها را به ایران بیاورد و آنها هم در حال بحث و بررسی هستند و منتظر پاسخشان هستیم.

کفاشیان درباره نقش فدراسیون فوتبال در عدم انتقال نکونام به امارات گفت: امروز در رسانه‌ها عنوان شده بود که فدراسیون فوتبال پول نکونام را داده تا وی به امارات نرود. این موضوع اصلا صحت ندارد. نقش فدراسیون این بود که مانع از حضور بازیکنان ایرانی در امارات شود. ما شرایط را بررسی کردیم و پس از آنکه متوجه شدیم امارات قصد دارد تا نام جعلی "خلیج ع ر ب ی "را روی لیگش بگذارد، فدراسیون تصمیم گرفت تلاش کند تا بازیکنان به امارات نرود. این موضوع از دو جهت برایمان مهم بود. یکی اینکه باشگاههای اماراتی ملی‌پوشان ایران را می‌خواستند و ما هم می‌خواستیم قبل از جام جهانی بازیکنان در تیم‌های ایرانی بازی کنند و تا جایی امکان دارد، حتی اگر ضرر مالی کردند به خاطر منافع ملی در ایران بمانند. دوم اینکه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در جمع 8 تیم قرار دارد و به نوعی نماینده ایران محسوب می‌شود. حضور نکونام به این باشگاه کمک می کند تا در لیگ قهرمانان موفق باشد. فدراسیون عقیده دارد قهرمانی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به اندازه رفتن تیم ملی به جام جهانی ارزشمند است. در نهایت با توجه به اینکه نکونام با باشگاه استقلال مشکلات مالی داشت اما بنده به عنوان رئیس فدراسیون و حکم برای حل اختلافات وارد شدم و خوشبختانه توانستیم اختلاف را رفع کنیم تا نکونام در استقلال بماند.

رئیس فدراسیون در پایان به سایت فدراسیون فوتبال، گفت: نامه‌ای به وزیر ورزش نوشته‌ایم تا درباره ماجرای خلعتبری و باشگاه عجمان هم مساعدتی بشود و پس از بررسی شرایط قرار داد وی با این باشگاه اماراتی در صورتی که غرامتی متوجه خلعتبری شود، برای جلوگیری از حضور این بازیکن در امارات اقدامات لازم صورت گیرد.

نظرات بینندگان