arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
كارآگاهان پليس تهران احتمال مي‌دهند همچنان اين زن شاكياني داشته باشد

زني كه سارق 300 ميليون تومان طلا بود به دام افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زني كه با همكاري همسرش و در پوشش كارگر خدماتي از خانه‌ها طلا سرقت مي‌كرد، با عمليات‌ كارآگاهان پليس تهران شناسايي و دستگير شد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران شيوه سرقت طلا با معرفي به عنوان كارگر خانگي از مهرماه پيش به اطلاع ماموران پليس آگاهي پايتخت رسيده بود.

سرهنگ كارآگاه جانپرور، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با توجه به اشاره به دستگيري زني به نام «رقيه» و ارزش 300 ميليون توماني طلاهاي دزديده شده، گفت: تا به اين لحظه از تحقيقات تعداد 12 مالباخته شناسايي و تمامي شكات پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي اقدام به شناسايي متهم اصلي پرونده كرده‌اند.

سرهنگ جانپرور همچنين توضيح داد: با توجه به افزايش مالباختگان از ديگر شكات و مالباختگاني كه به اين شيوه و شگرد مورد سرقت خانه خود قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهم و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي ـ خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.



نخستين شكايت چگونه مطرح شد

اواخر مهرماه سال گذشته زن جواني با مراجعه به كلانتري 118 ستارخان، به ماموران اعلام كرد كه خانه‌اش مورد سرقت قرار گرفته و در اين خصوص نظافتچي خانه را كه چندين روز برايش كار كرده و همزمان با سرقت ناپديد شده، به عنوان سارق معرفي كرد.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران، پرونده براي انجام تحقيقات تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي، به كارآگاهان گفت: از طريق آگهي نيازمندي روزنامه‌ها، با يكي از شركت‌هاي خدماتي تماس گرفته و درخواست نظافتچي خانم كرده و آنها نيز يك زن جوان را براي انجام امور خدماتي و نظافت خانه برايم فرستادند. در پايان روز، خانم نظافتچي پيشنهاد داد تا براي آنكه پول كمتري پرداخت كنم، با شركت خدماتي تماس گرفته و به دروغ عنوان كنم كه ديگر نيازي به نيروي خدماتي ندارم. من نيز همان‌گونه كه اين خانم خواسته بود اقدام كرده و از فرداي آن روز اين زن براي انجام امور خدماتي به منزل من رفت و آمد داشت و در طول هفته، در چندين نوبت به منزل ما مي‌آمد و كارهاي خانه را انجام مي‌داد تا اينكه ناگهان ديگر از او هيچ خبري نشد و زماني كه در چندين نوبت با تلفن همراهش تماس گرفتم، متوجه شدم كه تلفن همراهش را خاموش كرده است.

مالباخته در ادامه اظهاراتش و درباره نحوه اطلاع از سرقت طلا و جواهراتش به كارآگاهان گفت: چند روزي از ناپديد شدن زن نظافتچي گذشته بود كه يك شب به همراه خانواده قصد داشتم تا به يك ميهماني بروم. به محل نگهداري طلا و جواهراتم در داخل يكي از كشوهاي فايل مراجعه و در كمال تعجب با جعبه خالي محل نگهداري وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه روبه‌رو شدم.



رد همه شاكيان به يك نفر ختم شد

بعد از مدتي كارآگاهان دريافتند كه تعداد ديگري از شكات و مالباختگاني كه به همين شيوه و شگرد مورد سرقت از داخل منازل خود قرار گرفته بودند، همگي از سوي يك سارق زن بوده و تمامي مالباختگان مشخصات يكساني از سارق در اختيار آنها قرار دادند. كارآگاهان در اين مرحله با انجام چهره‌نگاري و بهره‌گيري از بانك اطلاعات مجرمين سابقه‌دار موفق به شناسايي يكي از متهمان زن سابقه‌دار به نام «رقيه» 37 ساله شدند كه داراي سابقه سرقت منزل به همين شيوه و شگرد بود. با شناسايي رقيه از سوي تمامي مالباختگان، كارآگاهان به محل سكونت وي در منطقه جنوب غرب مراجعه و در تحقيقات خود متوجه شدند كه رقيه به همراه همسرش از حدود يك سال گذشته محل زندگي خود را تغيير داده است.

همزمان با آغاز اقدامات پليسي براي شناسايي مخفيگاه «رقيه» و با توجه به اظهارات مالباختگان كه محل سكونت تمامي آنها در غرب تهران بوده و متهم پرونده نيز پيش از سرقت‌هاي خود با مراجعه به شركت‌هاي خدماتي محدوده غرب تهران به عنوان نيروي خدماتي مشغول به كار شده بود، كارآگاهان اقدام به شناسايي تمامي شركت‌هاي خدماتي در غرب تهران كرده و با مراجعه به دفاتر اين شركت‌ها، با ارائه آموزش به مديريت و پرسنل شركت‌ها تصاوير رقيه را در اختيار آنها قرار دادند تا در صورت مراجعه «رقيه» براي استخدام در شركت، بلافاصله موضوع به آنها اطلاع داده شود.

سرانجام هفتم خرداد كارآگاهان متوجه شدند كه رقيه با مراجعه به دفتر شركتي خدماتي در منطقه آرياشهر قصد دارد تا به عنوان نيروي خدماتي در اين شركت استخدام شود. بلافاصله كارآگاهان به دفتر شركت مراجعه و متهم را دستگير كردند.

همزمان با دستگيري «رقيه» و شناسايي وي از سوي مالباختگان، وي در اعترافاتش به سرقت طلا و جواهرات و اموال با ارزش از منازل مالباختگان اعتراف و در ادامه همسرش را به عنوان همدست خود معرفي كرد كه همسر وي نيز دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

رقيه درباره نحوه همكاري همسرش درباره فروش اموال سرقتي به كارآگاهان گفت: پس از سرقت طلا و جواهرات، به همراه همسرم به طلافروشي‌هاي سطح شهر تهران مراجعه و صاحب طلافروشي‌ها نيز با مشاهده يك زن و شوهر، صحبت‌هاي ما درباره فروش طلاهاي زمان ازدواج را قبول كرده و ما نيز بدون هيچ گونه مشكلي اقدام به فروش طلا و جواهرات سرقتي مي‌كرديم.
نظرات بینندگان