arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

انتشار گزارش‌هايي از سفر محرمانه رئيس موساد به امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس برخي گزارش‌هاي تاييد نشده رئيس سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي مدتي پيش از كودتاي مصر و سقوط دولت محمد مرسي به ديدار رهبران و مقام‌هاي كشورهاي عربي رفته بود.
به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه اورشليم پست، براساس اين گزارش‌ها تامير پاردو، رئيس سازمان اطلاعات اسرائيل موسوم به موساد به كشور امارات سفر كرده و با برخي از مقامات امنيتي بلندپايه در منطقه نشست‌هاي محرمانه داشته است.
بر اساس اين گزارش‌ها تاميز پاردو نشستي را با شيخ محمد بن زايد آل نهيان، وليعهد ابوظبي، محمد دحلان، رئيس سابق نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان كه هم اكنون در دوبي ساكن است، ديدار كرده است.
اين گزارش‌ها مدعي شده‌اند كه نشست تامير پاردو با دحلان حدود شش هفته پيش از سقوط محمد مرسي در مصر اتفاق افتاده است.
در اين گزارش‌ها كه هنوز هيچ منبع خبري رسمي در اسرائيل به ‌آنها اشاره نكرده آمده است كه رئيس سازمان موساد احتمالا در ديدارهاي خود به بحث درباره راه‌هاي احتمالي تحريك اعتراضات و دامن زدن به تظاهرات در مصر به منظور تسريع بركناري نماينده اخوان المسلمين از قدرت پرداخته است.
ماه گذشته امارات به دنبال استقرار دولت موقت در قاهره سه ميليارد دلار به مصر كمك كرد.
پيشتر نيز روزنامه حريت تركيه گزارش داد: تامير پاردو به طور محرمانه با مقامات اطلاعاتي تركيه در آنكارا ديدار كرده تا به بحث درباره مسائل ايران، سوريه و اعتراضات داخلي در تركيه بپردازد.
نظرات بینندگان