arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

سرهنگ قلابي، سارق خودرو از آب درآمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كارآگاهان پليس آگاهي تهران‌بزرگ فردي را به بهانه خريد خودرو، آنها را سرقت مي‌كرد را دستگير كردند.

به گزارش انتخاب ؛،ماموران كلانتري 114 غياثي در21 خردادماه امسال در جريان سرقت يك دستگاه خودرو پژو پارس در خيابان خاوران قرار گرفتند كه با حضور صاحب خودرو در كلانتري، وي در اظهارات اوليه به مأموران اعلام كرد كه قصد فروش خودرو پژو پارس خود را داشته كه فردي به بهانه دورزدن با ماشين اقدام به سرقت خودرو كرده، با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع "سرقت خودرو"و به دستور بازپرس شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 14 تهران، پرونده براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران‌بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه ششم، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت كه به دليل مشكلات مالي قصد فروش خودرو شخصي‌ام را داشته و به همين علت آگهي فروش خودرو را به همراه شماره تماس، در پشت شيشه عقب ماشين چسبانده بودم تا اينكه يك روز قبل از سرقت فرد ناشناسي با من تماس گرفت و مدعي شد كه خودرو را در خيابان ديده و قصد خريد آن را دارد؛ فرداي روز سرقت اين شخص براي بازديد و خريد خودرو، با من داخل گاراژ... واقع در خيابان خاوران ملاقات كرد و زماني كه به بهانه امتحان كردن ماشين، موتور خودرو را روشن كرد، در يك لحظه و با استفاده از غفلت من اقدام به سرقت ماشين كرده و از محل متواري شد.

با توجه به شيوه و شگرد سرقت و احتمال سابقه‌دار بودن سارق، كارآگاهان با انجام چهره‌نگاري و بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي "فرزين" شدند كه از سال 75، بارها و به اتهام ارتكاب جرايم مختلف ايراد ضرب و جرح، غصب عناوين و مشاغل دولتي و... بارها دستگير و روانه زندان شده بود.

با شناسايي هويت متهم، كارآگاهان پايگاه ششم با اخذ نيابت قضايي به محل سكونت "فرزين" در منطقه سلطان‌آباد مراجعه و در تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه وي پس از آزادي از زندان در سال 1391 محل سكونت خود را تغيير داده كه مأموران پليس آگاهي شهرستان قم در حين گشت‌زني به يك دستگاه خودرو پژو پارس مشكوك شدند كه با بررسي سوابق خودرو اطلاع پيدا كردند كه خودرو مسروقه بوده و دستور توقيف خودرو و دستگيري سرنشينان آن از سوي پايگاه ششم پليس‌آگاهي تهران‌بزرگ در سيستم جامع پليس ثبت شده است.خودرو به همراه دو سرنشين داخل آن توقيف و هويت راننده آن به نام "فرزين" مورد شناسايي قرار گرفت.

با انتقال سرنشينان خودرو به پليس‌آگاهي شهرستان قم و انجام تحقيقات‌اوليه مشخص شد كه سرنشين دوم خودرو از مسروقه‌بودن ماشين و هويتِ فرزين به عنوان يك مجرم سابقه‌دار هيچ اطلاعي نداشته و متهم قصد داشته تا با غصب عناوين دولتي و به بهانه تهيه وام براي اين شخص، اقدام به كلاهبرداري از وي كنند.

در بررسي اسناد و مدارك شناسايي بدست آمده از داخل خودرو مسروقه، كارآگاهان تعداد ديگري از مالباختگان و شكات را شناسايي كردند كه متهم به شيوه‌اي مشابه اقدام به سرقت خودرو آنان كرده بود؛ يكي از اين افراد، پس از حضور در پايگاه ششم و شناسايي متهم در اظهاراتش به كارآگاهان گفت كه اين فرد، با معرفي خود به عنوان سرهنگ يكي از ارگان‌هاي نظامي و به بهانه خريد خودرو سمند با من قرار ملاقات گذاشت؛ زماني كه اين شخص از من درخواست كرد تا خودرو را از نظر فني بررسي كند، من نيز غافل از نيت وي خودرو را در اختيارش قرار داده و او نيز از همين فرصت استفاده كرد و خودرو سمند را در برابر چشمانم سرقت كرد.

سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس‌آگاهي تهران‌بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با شناسايي تعدادي از مالباختگان كه متهم به شيوه‌اي مشابه و با غصب عناوين و مشاغل دولتي اقدام به سرقت خودرو از آنها كرده و با توجه به احتمال ارتكاب ساير سرقت‌ها و جرايم و افزايش تعداد شكات و مالباختگان، دستور انتشار تصوير متهم از سوي بازپرس صادر شد.

وي از كليه شكات احتمالي كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند خواست تا براي پيگيري شكايات خود به پايگاه ششم پليس‌آگاهي تهران‌بزرگ واقع در خيابان نبرد شمالي انتهاي خيابان شهيد بيدي مراجعه كنند.
نظرات بینندگان