arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

خواهر امام موسی صدر: لیبی همکاری نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الشرق الاوسط، رباب صدر در مراسم افطاری در مرکز موسسات موسی در شهر صور لبنان گفت: موسسات صدر یکی از موسساتی است که هدفش ایجاد زندگی بهتر برای نسل جوان و مستضعفان است.

خواهر امام موسی صدر بیان کرد: ما از سطح همکاری مقامات کنونی لیبی در موضوع امام موسی صدر راضی نیستیم هر چند که ما شرایط دشوار آنها را درک می کنیم.

رباب صدر افزود: سهل انگاری ها و نادیده گرفتن خواسته های طرف رسمی لبنانی غیر قابل توجیه است.مقامات لیبیایی وعده های فراوانی داده اند اما به آن عمل نکرده اند.

وی افزود: مقامات لیبی گام مهمی در حل موضوع امام موسی صدر برنداشته اند.

خواهر امام موسی صدر خطاب به مسئولان و ملت لیبی گفت: درهای همکاری را بگشایید زیرا امام موسی صدر در لیبی ربوده شده است. بنابر این طبیعی است که در راستای آزادی آنها مشارکت کنیم و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

خاطرنشان می شود امام موسی صدر در 3 شهریور سال 1357 و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز 9 شهریور ربوده شد. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسماً تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمده، تماماً گواه آنند که موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته‌است.

نظرات بینندگان