arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۲

عامل جنايت در ساحل دشتستان بعد از 15 سال به دام افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كارآگاهان پليس بوشهر جواني 32 ساله را دستگير كرده‌اند كه از 15 سال قبل تاكنون تحت تعقيب بوده و دو اتهام قتل، 2 اتهام سرقت مسلحانه و تيراندازي به مردم را در پرونده خود دارد. زندگي «اسماعيل» كه اينك 32 ساله است در زميني كه با هم‌محله‌يي‌هاي خود فوتبال باز مي‌كرد در يك روز گرم مردادماهي در مسيري متفاوت قرار گرفت. آن روز 17 سال داشت و وقتي در حين بازي با تيم مقابل به اختلاف برخورد و شروع به دعوا كرد حسابي از آنها كتك خورد و همين موجب عملي كردن نقشه‌يي شد كه

نخستين پرونده جنايي‌اش يعني قتل يك نوجوان 14 ساله را رقم زد. سردار «حيدرعباس‌زاده» فرمانده نيروي انتظامي بوشهر با اشاره به تلاش كارآگاهان پليس آگاهي اين استان براي دستگيري اين جوان به تشريح اقدامات او پرداخت و گفت: دستگيري «اسماعيل» در بوشهر موجب آرامش مردم شده است زيرا او تبديل به يكي از اشراري شده بود كه بيم و اضطراب شهروندان را موجب مي‌شد.



‌‌ تابستاني كه مسير زندگي اسماعيل را تغيير داد

براساس گزارشي كه سردار حيدرعباس‌زاده، فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر درباره اين جوان داد همه‌چيز از مردادماه 1377 شروع شد.

اوايل مردادماه 1377، اسماعيل و دوستانش در دشتستان در زميني خاكي در حال بازي فوتبال بودند. در آن بازي موضوعي موجب اختلاف دو تيم شد و بچه‌ها كه همه نوجوان بودند با هم درگير شدند. در اين درگيري اسماعيل كه نوجواني 17 ساله بود به‌شدت از بچه‌هاي حاضر در زمين بازي كتك خورد. همين اتفاق چنان موجب سرخوردگي او شد كه نتوانست تصميم مناسبي درباره موضوع كتك خوردن از هم‌محله‌يي‌هاي خودش

بگيرد. سردار عباس‌زاده درباره تصميمي كه اسماعيل بعد از اين حادثه گرفت به خبرنگار «اعتماد» گفت: اين نوجوان با كشاندن برادر 14 ساله كسي كه از او كتك خورده بود نقشه‌يي در سر داشت و آن را عملي كرد.

فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر در اين باره تصريح‌كرد: اسماعيل به آن پسر 14 ساله كه «افشين» نام داشت گفت بيا تا به تو كبوتري نشان دهم كه خودم گرفتمش. به اين‌ترتيب افشين را به محلي خلوت كشاند و با ضربات چاقو او را به قتل رساند.

سردار عباس‌زاده همچنين توضيح داد: پليس 20 روز بعد از گمشدن «افشين» جسد او را در كنار ساحل كشف كرد كه در عمق نه چندان زيادي دفن شده بود.

با اين حال جست‌وجو براي يافتن عامل قتل اين نوجوان به نتيجه نرسيد و راز اين جنايت سر به مهر داشت تا اينكه پليس بوشهر براي دستگيري شروري كه مدت‌ها مردم محله «وحدتيه» اين شهرستان را به وحشت انداخته بود دامي گستراند و وقتي موفق به دستگيري او شد پرده از راز اين جنايت هم برداشته شد.



مظنوني با كلكسيوني از جرايم

سردار حيدر عباس‌زاده در تشريح پرونده «اسماعيل» گفت: در پي وقوع قتل مردي به نام «محمدعلي» در محله «وحدتيه» بوشهر كارآگاهان پليس دست به كار تحقيقاتي شدند تا بتوانند عامل اين جنايت را شناسايي و دستگير كنند. سرنخ‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه عامل جنايت همان كسي است كه پليس از مدتي قبل در تعقيب او بوده است. در بررسي‌هاي پليس مشخص شد كه عامل قتل «محمدعلي» از اشرار مسلح بوشهر است و كارآگاهان دريافتند نشانه‌هايي كه از سرقت از بهزيستي اين شهرستان به دست آمده ردپاي او را نشان مي‌داده است.

همچنين كارآگاهان دريافتند مظنوني كه در پي تعقيب او هستند همان كسي است كه به يكي از شعب بانك ملي اين شهرستان نيز دستبرد زده است.

در حالي كه اين سرنخ‌ها به دست كارآگاهان پليس بوشهر افتاده بود چهره‌نگاري از «اسماعيل» نيز نشان داده كه او سابقه 5 بار تيراندازي به مردم را در پرونده خود جاي داده است.

با اين داده‌ها پليس بوشهر دستگيري و توقف فعاليت‌هاي مردي را در دستور كار داشت كه به عنوان شرورترين متهم مطرح در اين خطه مشهور شده بود.

سرانجام مردادماه امسال كه فرا رسيد درحالي كه درست 15 سال از نخستين جنايتي كه «اسماعيل» مرتكبش شده بود مي‌گذشت اين جوان در بوشهر به دام افتاد. سردار عباس‌زاده ضمن توضيح اين نكته كه پرونده اين جوان جزو پيچيده‌ترين پرونده‌هاي پيش‌روي پليس استان بوشهر بوده است، گفت: او ضمن اعتراف به جنايت سال 1377 در حال حاضر در مراحل تحقيق قرار دارد و به زودي تحويل مقامات قضايي مي‌شود. فرمانده نيروي انتظامي بوشهر تاكيد كرد دستگيري اسماعيل احساس امنيت را در مردم بوشهر تقويت كرده است و تاثير بسزايي در ذهن مردم داشته است.
نظرات بینندگان