arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

انتقاد خطیبی از اقدام غیرحرفه‌ای استقلال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد گفت: کجای دنیا این اتفاق رخ می‌دهد که دو روز قبل از بازی مربی حریف با بازیکن ما صحبت کند.

رسول خطیبی پس از شکست دو بر یک گسترش فولاد مقابل استقلال عنوان کرد: فکر کنم دو حاشیه قبل از بازی به وجود آوردند که آنها را خواهم گفت اما در مورد بازی باید بگویم که واقعاً از بازیکنانم راضی هستم.

وی ادامه داد: در نیمه اول و در 30 دقیقه ابتدایی بازی را طوفانی‌ شروع کردیم و به گل رسیدیم اما متأسفانه پس از آن بازیکنان عقب کشیدند. ما آنها را به جلو هدایت می‌کردیم و سعی کردیم که عمق دفاع خود را به خوبی ببندیم اما استقلالی‌ها از کنار فشار آوردند و گل اول را به ثمر رساندند.

سرمربی گسترش فولاد خاطرنشان کرد: برای همان بازیکنی که حاشیه درست کرده بودند اتفاقی افتاد و نتوانست عملکرد خود را به خوبی در زمین پیاده کند آنطور که از او انتظار داشتیم در زمین ظاهر نشد. او در بازی‌های دوستانه عملکرد خوبی داشت اما در این بازی در حد خود ظاهر نشد.

خطیبی گفت: ما برای بازی اول امیدوار بودیم که سه امتیاز را کسب کنیم اما دو اشتباه داشتیم یک گل روی ارسال دریافت کردیم و یکی هم روی اوت بود که بازیکن حریف را رها کرده بودیم. تیم رقیب هم از این موقعیت استفاده کرد و توانست که سه امتیاز را بگیرد. ما از لحاظ فوتبالی از استقلال بیشتر موقعیت داشتیم.

سرمربی گسترش فولاد با اشاره به حواشی به وجود آمده یادآور شد: در تاریخ فوتبالی و در دنیا جایی وجود ندارد که دو سه روز قبل از بازی مربی تیم حریف با مسئولان باشگاه و خود بازیکن صحبت کند. این چه معنایی دارد که مربی حریف در مصاحبه‌ها دائم نام سعید آقایی را مطرح می‌کند کجای دنیا سه روز قبل از بازی اعلام می‌کنند که ما او را می‌خواهیم.

خطیبی درباره تعویض‌هایش تصریح کرد: ما پس از تعویض می‌خواستیم وسط زمین را در دست خود بگیریم خوشبختانه ساموئل اخراج شد اما آنها در پرتاب اوت توانستند به گل برسند. من همانطور که گفتم ما در دفاع راست مشکل داریم و باید این موضوع را برطرف کنیم. از همان نقطه هم ضربه خوردیم.

سرمربی گسترش فولاد در مورد اینکه چرا از بازیکنی که استقلالی‌ها مد نظرشان بود استفاده کرده، اظهار داشت: این پست تأثیرگذاری داشت اما دو سه روز قبل از بازی برای او حاشیه درست کردند او هم بازیکن جوانی است. فکر او را خراب کردند و او هم چون بازیکن جوانی است به حاشیه رفت. به نظرم این کار درستی نبود.

وی در مورد اینکه مشکل دفاع راستش حل خواهد شد، گفت: من پیش از بازی هم گفته بودم در این پست مشکل داریم، پست اصلی نظامی‌پور هافبک و مهاجم است، نمی‌تواند در دفاع راست بازی کند. منتظر بازیکن خارجی هستیم که به تیممان اضافه شود.

خطیبی بار دیگر با اشاره به استفاده از سعید آقایی گفت: او در بازی‌های دوستانه تأثیرگذار بود و در تمرینات هم به خوبی کار می‌کرد. نمی‌شد من به یکباره پس از یک ماه حضور او در ترکیب او را کنار بگذارم اگر این کار را می‌کردم کلاً فوتبالش تا آخر فصل خراب می‌شد و تا بخواهد خودش را پیدا کند، فصل به پایان می‌رسید. نمی‌توانستم چنین کاری را بکنم.

وی تأکید کرد: سعید آقایی را که بازیکن لیگ برتری بوده پیش از این یک بار هم به تیم ملی دعوت نمی‌کردند حالا سرپرست استقلال که در کمیته جوانان هم حضور دارد، 300هزار بار با بازیکن من تماس گرفته که ما می‌خواهیم او را دعوت کنیم،‌او باید در اردوی ما حاضر شود و اگر نیاید این موضوع را به فدراسیون اطلاع خواهیم داد و این کار را می‌کنیم و آن کار را انجام خواهیم داد. او بازیکن لیگ برتری بوده و حالا دو سه روز قبل از بازی ما مقابل استقلال چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

سرمربی گسترش فولاد تصریح کرد: ما در بازی اول بد بازی نکردیم. در نیمه دوم هافبک‌های ما به خوبی عمل کردند و در یک پرتاب اوت گل دریافت کردیم. اگر مساوی می‌شدیم همه می‌گفتند هافبک‌های شما خوب کار کردند.

وی در مورد اینکه چه قولی به هواداران می‌دهد، عنوان کرد: در فوتبال یک مربی قول نمی‌دهد اما مطمئن باشید با شناختی که من از تیم دارم ما جزو 10 تیم اول خواهیم بود. ما در بازی با استقلال هم برای پیروزی به میدان آمده بودیم نمی‌شود بازی ما را با دیدار استقلال خوزستان مقایسه کرد. دوست داشتیم در این بازی سه امتیاز را بگیریم اما تقدیر الهی اینگونه رقم خورد. شاید بازی‌های دوستانه ما که به برتری رسیده بودیم غروری در بازیکنان به وجود آمده بود اما مطمئن باشید در دو بازی آینده هم که دیدارهای سختی داریم برای برد به میدان می‌رویم.

وی در مورد داور تصریح کرد: من در مورد داوری صحبت نمی‌کنم اما مسئله‌ای که باید بگویم این است که این مسائل به دلیل این است که ما نفری در فدراسیون نداریم و تا زمانی که اینگونه باشد چنین بلاهایی سرمان خواهد آمد. شما فیلم بازی را نگاه کنید، ما در ضد حمله می‌توانستیم صاحب موقعیت شویم اما داور به جای اینکه آوانتاژ بدهد بازی را متوقف می‌کند تا زمانی که در فدراسیون فردی نداشته باشیم همین اتفاقات خواهد افتاد و برای فوتبال تبریز چنین مسائلی به وجود می‌آید.

سرمربی گسترش فولاد افزود: من به زرگر داور مسابقه با احترام گفتم که اگر سوت‌هایی که به ضرر ما می‌زد به نفع استقلال بود آیا این مسائل را هم تکرار می‌کرد؟ در دقیقه 92 کرنری به نفع ما گرفته شد که من به او گفتم اگر این موضوع برعکس بود باز هم سوت پایان بازی را می‌زد که او جوابی نداشت که بدهد. البته ما باختیم و در مورد داوری صحبت نمی‌کنم در واقع مقصر هم داوران نیستند. مقصر مسئولان ما هستند که نفری در فدراسیون ندارند. مسئولین استانی ضعیف هستند. مدیران ورزشی استانی زیرآب یکدیگر را می‌زنند اما در اصفهان چنین مسائلی وجود ندارد و مسئولان از یکدیگر حمایت می‌کنند و به نایب‌رئیسی هم می‌رسند.
نظرات بینندگان