arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۲

هشدار عسگراولادی درباره گفتمان اعتدال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تلاش‌هایی از سوی یک جریان وجود دارد تا گفتمان اعتدال را مصادره و آن را به ضد خود تبدیل کند.

حبیب الله عسگراولادی در گفت‌وگو با ایسنا، تبیین گفتمان اعتدال از سوی رییس جمهور منتخب را یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: رییس جمهور منتخب در سخنرانی‌های پس از اعلام نتایج انتخابات مطالب خوبی را در مورد اعتدال مطرح کردند که این موضوع کمک می‌کند، مردم با شاخصه‌ها و مولفه‌های موردنظر ایشان در مورد واژه اعتدال بیشتر آشنا شوند. اعتدال به عنوان یک گفتمان هنوز مورد تردید است؛ چرا که زمان می‌برد تا به اعتدال به عنوان یک گفتمان برسیم.

وی هم چنین اظهار کرد: چینش اعضای کابینه، کارکرد و کارنامه دولت حداقل در یک سال آینده را برای ارزیابی واژه اعتدال باز می‌کند و می‌شود در این افق با رصد هوشمندانه و نقد منصفانه، رییس جمهور منتخب را حمایت صمیمانه و مشفقانه کرد.

عسگراولادی با بیان این‌که تلاش‌هایی وجود دارد که یک جریان، گفتمان اعتدال را مصادره کند و آن را به ضد خود تبدیل کند، خاطرنشان کرد: همانطور که در دوران اصلاحات از واژه اصلاحات و توسعه سیاسی سوءاستفاده شد و از دل آن آشوب 18 تیر 78 سربر آورد . مراقبت رییس جمهور منتخب و هوشیاری جامعه سیاسی باعث می‌شود این مصادره صورت نگیرد و البته من فکر می‌کنم آقای روحانی به اندازه کافی این هوشمندی را داشته باشد که نگذارد چنین مصادره‌ای صورت گیرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه مهم‌ترین مولفه اعتدال و اعتدال‌گرایی را حرکت در صراط مستقیم الهی براساس رهنمودهای امام (ره) و رهبری معظم انقلاب دانست و گفت:تعیین سیاست‌های کلی کشور براساس نص قانون اساسی به عهده رهبری معظم انقلاب است و رییس جمهور باید در چارچوب آن حرکت کند و هر حرکتی خارج از این چارچوب برخلاف اعتدال است.

وی هم چنین نقش رسانه ها در تبیین گفتمان اعتدال گرایی را مورد توجه قرار داد و گفت : رسانه‌ها نقش کلیدی در حرکت جامعه به سوی اعتدال دارند این نقش با نقد منصفانه و سازنده و حمایت صمیمانه و مشفقانه از دولت امکان‌پذیر است.

نظرات بینندگان