arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

قتل مرد غریبه در خانه زن متاهل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردی که به اتهام قتل عمد پای میز محاکمه رفته است، ادعا می‌کند مقتول مزاحم همسرش می‌شد. این مرد اکنون در انتظار اعلام حکم قضات دادگاه کیفری استان فارس است.

ماموران اوایل سال گذشته در پی تماس فردی با مرکز 110 و اعلام گزارشی مبنی بر حضور سارق در منزلش راهی آنجا شدند و وقتی به محل اعلام‌شده رسیدند جنازه مردی را دیدند که در خیابان رها شده بود و به نظر می‌رسید هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.  کارآگاهان جنایی دقایقی بعد از اینکه از ماجرا مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیق در این خصوص را آغاز کردند. آنها فهمیدند مقتول مردی به نام سعید است که ساکنان آن خیابان وی را نمی‌شناسند و از اهالی آنجا نیست. کارآگاهان با توجه به تماس اولیه احتمال دادند مردی که از حضور سارق در خانه‌اش خبر داده بود از ماجرای قتل مطلع باشد به همین دلیل به خانه موردنظر رفتند اما همسر مرد ناشناس به کارآگاهان گفت شوهرش در خانه نیست و او هم چیزی درباره قتل نمی‌داند.

افسران جنایی بعد از انتقال جنازه به پزشکی‌قانونی بار دیگر به آن خانه بازگشتند و این‌بار فهمیدند زن جوان نیز ناپدید شده است. در شرایطی که حدس زده می‌شد سعید، قربانی کینه‌جویی شده است، فرار زوج جوان سبب شد ظن کارآگاهان نسبت به آنها بیشتر شود و این دو تحت تعقیب قرار گرفتند.

زن و شوهر مشکوک که علی و سمیه نام دارند در پی تحقیقات گسترده پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. آن دو ابتدا قصد داشتند اتهام قتل را انکار کنند اما علی سرانجام لب به اعتراف گشود و جزییات جنایت را شرح داد. سپس همسر وی نیز گفته‌های شوهرش را تکرار و ادعا کرد مقتول مزاحم او می‌شد.
پرونده این جنایت بعد از طی مراحل مقدماتی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و متهمان هفته گذشته محاکمه شدند. نماینده دادستان در این جلسه علی را به مشارکت و همسرش را به معاونت در قتل متهم کرد. اولیای‌دم مقتول نیز قصاص قاتل را خواستار شدند. سپس علی به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: «مدتی بود به رفتارهای سمیه شک کرده بودم و فکر می‌کردم او با مردی رابطه دارد. ما بارها سر این موضوع با هم درگیر شدیم تا اینکه سمیه به من گفت مردی مزاحمش می‌شود و او هیچ تمایلی به ملاقات و گفت‌وگو با آن مرد ندارد. وقتی این موضوع را فهمیدم تصمیم گرفتم مرد مزاحم را به قتل برسانم.»

وی افزود: «روز حادثه وقتی زودتر از همیشه به خانه بازگشتم احساس کردم اتفاقی غیرعادی رخ داده است بعد از کمی پرس‌وجو فهمیدم آن مزاحم به خانه‌ام آمده و در کمد پنهان شده است. چاقویی برداشتم و سراغش رفتم ما با هم درگیر شدیم و من ضربه‌ای به وی زدم و او را کشتم و بعد هم جسد را در خیابان رها کردم. سپس با پلیس تماس گرفتم و مدعی شدم دزد به خانه‌ام زده است. بعد از آن تلفن فرار کردم. ساعتی بعد وقتی با سمیه تماس گرفتم او گفت پلیس دنبالم آمده بود، به او گفتم سریع از خانه فرار کند. بعد از آن مدتی سرگردان بودیم تا اینکه بالاخره دستگیر شدیم.»

سمیه نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: «من در قتل نقشی نداشتم. سعید از مدتی قبل مزاحمم می‌شد و هرچه به او می‌گفتم من متاهل هستم و تمایلی به رابطه با او ندارم، دست از سرم برنمی‌داشت و به رفتارهایش ادامه می‌داد. روز حادثه هم در حالی‌که می‌دانست شوهرم در منزل نیست به خانه ما آمد اما دقایقی بعد علی غیرمنتظره وارد خانه شد. سعید که احساس خطر کرده بود به‌سرعت داخل کمد دیواری رفت تا در آنجا پنهان شود اما شوهرم موضوع را فهمید و با وی درگیر شد.»

بنا بر این گزارش هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات دو متهم برای صدور رای وارد شور شدند.
نظرات بینندگان