arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

اعتراض رحیمی به بازداشت یک سرمایه گذار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئيس جمهور گفت: كردستان يك استان محروم نيست و در حالي كه در سالهاي گذشته اين استان در شاخص هاي مختلف جزو استانهاي كم برخوردار كشور بود ولي در طول هشت سال اخير و با اقدامات صورت گرفته از سوي دولت احمدي نژاد كردستان در تمام شاخص ها رشد داشته و اين استان با زيبايي هایي كه دارد ديگر محروم نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رحيمي شامگاه جمعه در مراسم افتتاح مركز جراحي قلب شهيد بروجردي در سنندج اظهار داشت: كردستان ديگر استان محرومي نيست چرا كه در تمام شاخص ها اين استان رشد بسيار خوبي پيدا كرده است و به همين دليل ديگر واژه محروم زيبنده اين استان نيست.

وي ادامه داد: كردستان يكي از استانهاي زيبا و قشنگ در كشور است كه مردم اين استان نيز قشنگ هستند و ديگر نبايد اين استان را محروم دانست ولي بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه اين استان تنها در حوزه صنعت محروم است كه البته زيرساخت ها در اين بخش آماده شده و بايد سرمايه گذار براي توسعه آن جذب شود.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: هم اكنون پروژه ها و طرح هاي متعددي در حوزه صنعت در استان كردستان در آستانه بهره برداري است كه بايد اعتبارات ويژه اي به اين مهم اختصاص داد و من قول مي دهم كه ظرف يكي دو روز آينده آقاي استاندار بيايد تا اعتباري ويژه در اختيار وي قرار دهيم و اين پروژه ها نيز به صورت كامل به بهره برداري برسد.

وي افزود: در حالي كه عملكرد دولت احمدي نژاد در راستاي توسعه همه جانبه استان كردستان در طول هشت سال اخير با هيچكدام از دولت هاي قبلي قابل مقايسه نيست ولي عده اي دوست ندارند كه اين استان توسعه پيدا كند و به همين دليل با بهانه هاي مختلف جلوي اين كار را مي گيرند.

رحيمي در اظهاراتي كم سابقه با انتقاد از بازداشت و زنداني كردن مديرعامل شركت "خ" كه سال گذشته در جريان مسائل ارزي به وجود آمده در كشور، بازداشت شده بود، بيان كرد: من در طول عمرم از نوشيدني هاي این شركت نخورده ام و حتي براي يك بار مديرعامل اين كارخانه را نيز نديده ام ولي در بازجویي از وي پرسيده اند تو بايد اعلام كني كه با رحيمي چه ارتباطي داري.

وي بيان كرد: دو دستگاه و سازمان در كشور اختلاف دارند و اين فرد قرباني اين اختلاف شده و وي را زنداني كرده اند اين در حالي كه ما در كشور قوه قضائيه داريم و اگر اين فرد تخلفي كرده است بايد دستگاه قضا با وي برخورد كند نه اينكه از سوي يك نهاد ديگر بازداشت شود و كسي هم در اين خصوص پاسخگو نباشد.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: من امروز از آقاي استاندار در مورد وضعيت وي پرسيدم كه وي اعلام كرد اين فرد همچنان بازداشت است و اين براي كردستان خيلي بد است و همه بايد به اين موضوع اعتراض كنند و من انتظار دارم كه نماينده ولي فقيه در كردستان و نمايندگان مردم در اين استان به اين موضوع اعتراض كرده تا زمينه براي آزادي وي فراهم شود.

وي اظهار داشت: جرم مديرعامل این شركت و اين سرمايه گذار كردستاني اين است كه اين فرد آمده و در كردستان سرمايه گذاري كرده است، اگر وي سرمايه گذاري اش را در كشور خارجي انجام مي داد كسي با وي كاري نداشت ولي وقتي كه در كردستان سرمايه گذاري كرده است همه به وي گير مي دهند و امروز هم بازداشت شده است.

رحيمي با انتقاد از بي تفاوتي نمايندگان مردم استان كردستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر شما به عنوان نماينده مردم به دنبال منافع مردم كردستان هستيد بسم الله وارد ميدان شده و نسبت به اين بازداشت اعتراض كنيد تا فرد نامبرده آزاد شود و افراد بيشتري ترغيب شوند تا در كردستان سرمايه گذاري كنند.

وي يادآور شد: يكي از نخبگان كردستان همين فرد است كه بدون هيچ گونه دليلي زنداني است و وقتي كه ما از نخبگان اين استان حمايت نكنيم در حوزه سرمايه گذاري براي صنعت كردستان هم دچار مشكل مي شويم و باز هم من اعلام مي كنم كه در طول زندگي حتي يك بار اين فرد را نديده ام و هيچ ارتباطي با من ندارد.

معاون اول رئيس جمهور كردستان را منبع و منشاء سرمايه انساني عنوان كرد و افزود: دولت هر چقدر در حوزه صنعت سرمايه گذاري كند كافي نيست و به همين دليل بايد زمينه براي سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي فراهم شود كه البته اين زيرساخت ها در زمان دولت هاي نهم و دهم آماده شده و بايد از آنها به شكل بهتري استفاده شود.

وي ادامه داد: ما در كردستان بايد يك جنبش راه انداخته تا اين استان به سمت تعالي راه پيدا كند نه مثل آن آقايي كه به عنوان نماينده مردم مجلس راه پيدا كرده و هي حرف هاي بي ربط مي زند، از استاندار و مديران كردستان انتقاد مي كند؟ بايد به وي بگوييم كه اگر تو راست مي گويي در اين مدت براي مردم چه كار كرده اي، بايد جواب دهد كه آيا توانسته حتي يك پزشك متخصص براي اين استان جذب كند در حالي كه دولت در حوزه بهداشت و درمان در كردستان غوغا كرده است.

رحيمي گفت: كردستان قشنگ است و مردم اين استان هم قشنگ تر هستند و به همين دليل بايد برويم و گام هاي بزرگي در راستاي توسعه همه جانبه اين استان برداريم و به همين دليل من در زادگاهم بار ديگر اعلام مي كنم كه من با تمام وجود وفايم را به كشورم و زادگاهم كردستان اعلام كرده و بار ديگر اعلام مي كنم و در حضور شما مديران استان مي گويم كه براي توسعه كردستان هيچ كم نگذاشته ام.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به عبدالله رمضان زاده استاندار كردستان دولت اصلاحات در طول سالهاي 76 تا 80 حمله كرد و افزود: زماني كه در سال 76 ما استانداري كردستان را تحويل داديم نرخ بيكاري در اين استان كمتر از ميانگين كشوري بود و در آن زمان نرخ بيكاري در كشور 9.4 بود و در استان كردستان اين ميزان 9.1 بود ولي استاندار بعدي كه آمد به همراه يكي از دوستان نماينده اش اعلام كردند كه رحيمي آمار بيكاري را كمتر اعلام كرده تا بودجه و اعتبارات كردستان كاهش يابد.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: اين حرف بي ربطي بود و خدماتي كه در طول چهار سال استانداري من در كردستان به مردم ارائه شد واضح است و اگر امروز مردم از آبيدر صحبت مي كنند من بايد بگويم كه ما در تمامي حوزه ها در كردستان كار كرديم و فضا به سمتي پيش رفته بود كه كرباسچي شهردار تهران اعلام كرد كه ديگر جوانان كردستان بيكار نبوده و به همين دليل به تهران نمي آيند.

وي ادامه داد: امروز بعضي ها مانع توسعه كردستان هستند و مزاحم هستند و نمي گذارند كه اين استان توسعه پيدا كند و مردم بايد فريب اين حرف ها را نخورند و باز هم مي گويم استان كردستان محروم نيست چرا كه محروميت كلمه بدي است و انگيزه براي كار و فعاليت را از آدم مي گيرد.

وي گفت: به عنوان نمونه همين سد سيازاخ كه امروز آبگيري شد را سال 74 كلنگ زني كرديم ولي كار تمام نشده بود تا دولت احمدي نژاد آن را به سرانجام برساند و بسياري پروژه هاي ديگر نيز مربوط به دوراني است كه من استاندار كردستان بودم و اين آقايان بايد بگويند كه براي كردستان چه كاري كرده اند.

رحيمي بيان كرد: ما كردستان را با اين وضعيت تحويل مي دهيم و آقايان بعد از هشت يا 16 سال بايد بيايند و ببينم چه اتفاقي مي افتد آيا مي توانند استان را با وضعيت امروزي بعد از گذشت 16 سال تحويل دهند.

نظرات بینندگان