arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

حضور "ماهاتیر محمد" در تحلیف قطعی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس هیئت اعزامی مجلس به مالزی و اندونزی گفت: از طرف کشور مالزی ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی و و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف شرکت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام وحید احمدی رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به مالزی و اندونزی با اشاره به مهمترین اهداف این سفر گفت: هدف اصلی این سفر تحویل دعوت نامه رئیس مجلس شورای اسلامی از روسای مجالس اندونزی و مالزی برای شرکت درمراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب بود.

وی افزود: در این سفر ملاقاتی با رئیس مجلس اندونزی صورت گرفت و دعوت نامه تحویل وی شد. همچنین در این دیدار مسائل دو جانبه میان ایران و اندونزی و تحولات روابط دو کشور مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به مالزی و اندونزی تصریح کرد: بنا شد رئیس مجلس اندونزی با نگاه مثبت برنامه کاری خود را بررسی کند و در مراسم تحلیف آقای روحانی شرکت کند.

احمدی افزود: همچنین هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر به مالزی دو دعوت نامه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به مقامات پارلمانی اندونزی تقدیم کرد؛ دعوت نامه اول دعوت از رئیس مجلس مالزی برای سفر به ایران در راستای همکاری های دو جانبه و دعوت نامه دوم برای حضور رئیس مجلس مالزی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب بود.

وی گفت: با توجه به اینکه رئیس مجلس مالزی در زمان سفر هیئت پارلمانی ایران در‌کوآلالامپور حضور نداشت، بنده با معاون رئیس مجلس مالزی دیدار کردم و دعوتنامه‌ها را تقدیم کردم؛ البته رئیس مجلس مالزی تقاضای دیدار در زمان دیگری با هیئت ایرانی را داشت که از لحاظ زمانی برای ما مقدور نبود.

رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به مالزی و اندونزی خاطرنشان کرد: معاون رئیس مجلس مالزی از طرف رئیس مجلس این کشور ابراز امیدواری کرد‌که در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب شرکت کند؛ اگر مشکلی به وجود نیاید از طرف این کشور ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی و و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف شرکت می کنند. البته احتمال حضور رئیس مجلس این کشور کم نیست.

احمدی با اشاره به مذاکرات هیئت پارلمانی ایران در اندونزی و مالزی در رابطه با زندانیان ایرانی گفت: هیئت ایرانی از برخی زندانیان ایرانی در اندونزی دیدار و از مشکلات آنها مطلع شد؛ همچنین در مالزی نیز این موضوع به صورت ویژه دنبال شد و با مسئولان سفارت ایران در این کشور و مسئولان مالزیایی پیرامون زندانیان ایرانی بحث هایی انجام شد و ان شا الله در آینده روندی برای تسریع در رسیدگی به جرائم ایرانیان اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: مذاکرات هیئت پارلمانی ایرانی در اندونزی و مالزی به قوه قضاییه منعکس خواهد شد تا این توافقات جنبه اجرایی پیدا کند؛ این سفر تحرک جدیدی در رابطه با حل مشکل زندانیان ایرانی به وجود آورد و در فرآیند همکاری قوای قضایی دو کشور تحولی به وجود خواهد آمد.

نظرات بینندگان