arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

بقایی: دولت آینده را حداقل یک ماه جلو انداختیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: روند کارهای دولت تا روز 12 مرداد ماه بر اساس چارچوب‌های تعیین شده قبلی ادامه خواهد داشت و اجازه نخواهیم داد خللی در امور وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حمید بقایی با اشاره به اظهارات اخیر اکبر ترکان نماینده رییس‌جمهور منتخب درباره اینکه دولت تا پایان فعالیت خود دیگر مصوباتی نداشته باشد، اظهار کرد: انتقادها و اظهار نظرهای برخی افراد مبنی بر اینکه دولت کاری نکند و مصوبه‌ای نداشته باشد، حرف درستی نیست.

وی افزود: بر این باور هستیم که دولت مستقر تا روز 12 مرداد ماه قانوناً اداره و مسئولیت کشور را بر عهده دارد و در قبال مسائل کشور پاسخگو است. برای همین نمی‌توان مدعی شد که در حال حاضر دولت کاری انجام ندهد و مصوبه‌ای نداشته باشد. اینجا یک پرسش مطرح است که اگر در این ایام اتفاقی در کشور بیفتد مسئولیت آن با کیست؟ آیا غیر از این است که دولت مستقر مسئولیت آن را بر عهده دارد؟

بقایی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر انعقاد قراردادهای میلیاردی در پایان فعالیت‌های دولت، با رد این مطالب تاکید کرد: این موارد تماماً خلاف واقع است. قبلاً صحبت‌هایی از این دست شده ولی چنین ادعاهایی اصلاً صحت ندارد. انعکاس این اخبار دروغ کاملاً اشتباه است و نباید وارد فضای رسانه‌ای کشور شود. قبلاً هم نظر صریح خود را درباره این موارد کذب مطرح کرده‌ایم و اعتقاد داریم این گونه اخبار بر مبنای شایعات مطرح در برخی محیط های اداری و محافل رسانه‌ای مطرح می‌شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور در برابر پرسشی درباره فعالیتهای دولت مستقر برای تعامل با دولت منتخب نیز پاسخ داد: نکته‌ای را در ابتدا عرض می‌کنم؛ بیشترین همکاری و تعامل با دولت منتخب از طرف همین دولت انجام شده که قطعاً تاکنون این میزان همکاری سابقه نداشته است. در کدامیک از دولت‌های قبلی سراغ دارید که چنین تعاملی شکل گرفته باشد؟ این موضوع یک واقعیت آشکار است.

وی که با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت‌وگو کرده است، ادامه داد: در حال حاضر تمام دولتمردان، وزرا و مسئولان با دولت منتخب در تعامل هستند، جلسات متعدد برگزار کرده‌اند و گزارش‌های کاملی نیز حضور رییس‌جمهور منتخب ارائه داده‌اند. با این اقدام و اخذ گزارش‌ها توسط دولت مستقر، دولت آینده حداقل یک ماه در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها جلو افتاده است. باز هم تأکید می‌کنم که این میزان تعامل و همکاری تاکنون در هیچ‌یک از دولت‌ها سابقه نداشته است که این امر نیز ابتکار آقای احمدی‌نژاد بوده است.

نظرات بینندگان