arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

آقای "احمدی‌نژاد" چرا در سفر به عراق پیگیر غرامت جنگی نبودید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس گفت: انتظار می‌رفت که آقای "احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور کشورمان در سفری که اخیرا به عراق داشتند پیگیر غرامت جنگی ایران شده و آن را در دستور کار خود قرار می‌دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر با تأکید بر لزوم پرداخت غرامت جنگی عراق به جمهوری اسلامی ایران، گفت: وزارت امور خارجه کشورمان باید در جهت پیگیری مطالبات ملی ایران اقدام کند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ ناجوانمردانه از سوی رژیم دیکتاتور صدام مورد حمله قرار گرفت، این درحالی است که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی دولت‌های جانشین باید تعهدات دولت‌های سابق را تقبل کنند.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس، تصریح کرد: جنایت‌هایی که در دوران دیکتاتوری صدام علیه کشورمان صورت گرفته، غرامت آن باید توسط دولت فعلی این کشور همانگونه که به کویت پرداخت ‌می‌شود، به ایران نیز پرداخت شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق، اظهار داشت: انتظار می‌رفت که آقای "احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور کشورمان در سفری که اخیرا به عراق داشتند پیگیر غرامت جنگی ایران شده و آن را در دستور کار خود قرار می‌دادند.
 دواتگری ادامه داد: متأسفانه شاهد اقدام شاخصی که مؤید تأمین حقوق اصلی مردم کشورمان طبق قطع‌نامه ۵۹۸ نسبت به دریافت غرامت از عراق، نبوده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در پایان خاطرنشان کرد: بنده هیچگونه مانعی را بر سر راه این مهم احساس نمی‌کنم، تنها عزم جدی از سوی دولت برای پیگیری این موضوع وجود ندارد.
نظرات بینندگان