arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲

کشور خاموش نمی‌شود/ مردم کمک کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر این‌که تا این لحظه مشکلی در زمینه تامین و تولید برق وجود نداشته است گفت: ان شاءالله پس از این مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت اما از مردم می خواهیم برای عبور مطمئن‌تر از تابستان گرم همه دست به دست هم دهیم و در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم.

غلامرضا خوش‌خلق در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد هشدار داده شده مبنی بر قطع برق در صورت عدم صرفه جویی در مصرف گفت: در صورت تداوم گرما بهتر است که مشترکین با ما همراه شوند تا از این شرایط به خوبی بگذریم اما خاموشی با برنامه نداشته و نداریم.

وی با بیان این‌که سال گذشته پیک بار 43 هزار و 337 مگاوات بوده است گفت: تا این لحظه پیک مصرف از 45 هزار مگاوات عبور کرده است. نمی توانیم پیش بینی کنیم که درجه حرارت چگونه خواهد بود اما همان قدر که هوا گرم می شود تجهیزات برق نیز گرم می‌شود و تبادل حرارتی سخت‌تر صورت می‌گیرد پس لازمه آن این است که مردم و با کمک همدیگر از این شرایط عبور کنیم.

خوش‌خلق با تاکید بر این‌که تا این لحظه مشکلی در زمینه تامین برق وجود نداشته گفت: ان شاءالله پس از این هم در تامین برق مشکلی نخواهیم داشت اگر حوادثی پیش آمده ناشی از شرایط فیزیکی مانند بروز حادثه بوده‌ است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که مردم به هشدار داده شده برای صرفه جویی در مصرف برق توجه کنند گفت: ما خود را ملزم به ارائه سرویس پیوسته و دائم به مردم می دانیم و خادم مردم هستیم ولی مشترکین نیز بدانند که آنچه می گوییم راست است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به کم شدن فشار آب و قطعی در پی مصرف بالای آب در روزهای گذشته در تهران گفت: در حوزه برق نیز باید صرفه‌جویی شود. نمی‌خواهیم که مردم از سطح رفاه خود کم کنند بلکه کمی مراعات کنند به عنوان مثال در یک منزل هنگامی که کولر روشن است پنجره‌ها باز نباشند و درجه کولر را به جای 18 روی 22 بگذارند.

خوش خلق در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون میزان تولید و مصرف به یکدیگر رسیده‌اند، گفت: شرایط و برق لحظه‌ای است؛ جای نگرانی نداریم اگر مردم همراه شوند. از مردم می خواهیم همه دست به دست هم دهیم و برای عبور مطمئن‌تر از این گرما صرفه جویی کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در پایان با تاکید بر این‌که تاکنون خاموشی با برنامه در کشور نداشته‌ایم ابراز امیدواری کرد که پس از این هم خاموشی با برنامه اتفاق نیفتد.

نظرات بینندگان