arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲

آیت الله مکارم‌: 90 درصد برنامه‌های ماهواره فاسد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
یکی از مراجع تقلید نسبت به تشدید فعالیت مکاتب انحرافی هشدار داد و گفت: امروز مکتب شیطان‌پرستی به دنبال این است که نسل جوان را منحرف کند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بامداد یکشنبه در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، خداوند متعال را به دلیل درک مجدد شب قدر شکر کرد و ادامه داد: در این شب رحمت خداوند شامل حال مسلمانان می‌شوند و امیدواریم که بتوانیم فضایل شب‌های قدر را به درستی درک کنیم.

وی تقارن شب‌های قدر با ایام شهادت حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: این تقارن بهترین فرصت است که برای آمرزش امام علی(ع) را نزد پروردگار به عنوان شفیع قرار دهیم.

این مرجع تقلید توبه، توجه به قرآن و احادیث اهل بیت و دعا کردن برای حل مشکلات مسلمین را از جمله بهترین اعمال در شب قدر دانست و گفت:‌ رحمت پروردگار عالم بی‌منتها است و هر کس می‌تواند با توجه به استعداد و ظرفیت خود از این رحمت بهره‌مند شود.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) به کمیل بن زیاد مبنی بر اینکه انسان‌ها سه گروه هستند، خاطرنشان کرد: گروه نخست علمای ربانی به شمار می‌روند که جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گروه دوم را کسانی دانست که در مکتب علما و دانشمندان حضور یافته و از هدایت‌های ایشان بهره‌مند می‌شوند.

وی در توضیح گروه سوم انسان‌ها در دیدگاه امام علی(ع) بیان کرد: اگر انسان جزو یکی از این گروه‌ها نباشد در گروه افراد نادان قرار گرفته و از تکیه گاه محکمی برخوردار نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز نیز این حدیث در جامعه ما مصداق دارد بیان کرد: امروز هم شاهد هستیم برخی‌ها با هر صدایی که بلند می‌شود همراه می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از ماهواره، اینترنت و فیلم‌های مستهجن تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به عواقب استفاده از ماهواره هوشیار بوده و مراقب جوانان خود باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی‌ها به نظام اسلامی خرده می‌گیرند که چرا نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌ اقدام می‌شود در پاسخ به این افراد باید گفت که 90 درصد برنامه‌های ماهواره فاسد است.

وی نسبت به تشدید فعالیت مکاتب انحرافی هشدار داد و افزود: امروز شیطان‌پرستی به دنبال این است که نسل جوان را منحرف کند و برخی از اقداماتی که شیطان پرستان انجام می‌دهند واقعاً شرم آور است و امکان بیان کردن آن نیست.

استاد حوزه علمیه قم آثار سوء مکاتب انحرافی را مورد توجه قرار داد و افزود: انسان باید در زندگی به قرآن و اهل بیت تمسک کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های زندگی پیشوای نخست شیعیان، بیان کرد: امام علی(ع) در اوج قدرت زندگی بسیار ساده‌ای داشته و حامی ایتام و محرومان بودند و هیچ حاکمی در طول تاریخ همانند ایشان با مردم رفتار نکرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مفتخریم که مولا و پیشوای ما امیرالمؤمنین علی(ع) است که به ما درس گرفتن حق مظلوم از ظالم،ساده زیستی، سرپرستی یتیمان، عبادت خالصانه و شجاعت را آموخت.
 
نظرات بینندگان