arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

پيشنهاد عضو سابق صندوق پول به روحاني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنيم: عضو سابق هيات‌مديره صندوق بين‌المللي پول با اشاره به كار سنگين روحاني براي بسامان كردن اقتصاد ايران ،سه دسته راهكار فوري، كوتاه‌مدت و ميان‌مدت در اين زمينه پيشنهاد كرد و نوشت: روحاني شانس نسبتا خوبي براي موفق شدن دارد.

آموزگار در مقاله‌يي كه درنشريه اقتصادي ميس منتشرشده، به بررسي چشم‌انداز عملكرد دولت روحاني درعرصه اقتصادي پرداخت و نوشت: همه شواهد و قراين حكايت از آن دارد كه رييس‌جمهور جديد احتمالا با چالش‌هايي مواجه خواهد بود كه 6رييس‌جمهوري قبلي ايران با آنها مواجه بوده اند؛ با توجه به ماهيت اين چالش‌ها، غيرممكن به نظر مي‌رسد كه از حالا بتوانيم ميزان موفقيت وي را در دوران رياست‌جمهوري‌اش تخمين بزنيم.

او درباره وظايف پيش روي روحاني هم نوشت: بخش ديگري از چالش‌هاي پيش روي رييس‌جمهورمنتخب نيز خارجي هستند. چالش‌هاي عمده‌يي كه در عرصه خارجي ايران وجود دارند و اولويت رييس‌جمهور منتخب درعرصه داخلي نجات اقتصاد بيمار كشور است كه از ركود طولاني، تورم افسارگسيخته و نرخ بالاي بيكاري رنج مي‌برد.

اين كارشناس اقتصادي درباره اقدامات فوري هم افزوده است: وظيفه فوري رييس‌جمهوري جديد در عرصه اقتصادي حل مشكل كسري بودجه امسال كشور، پايان دادن به سيستم فعلي چند نرخي ارز، مقابله با تورم از طريق كنترل سرسختانه نقدينگي و محدود كردن استقراض بانك‌ها از بانك مركزي و نظم بخشيدن به برنامه هدفمندي يارانه‌هاست. او اقدامات كوتاه‌مدت را هم در حل مشكل كم بودن نقش ماليات در توليد ناخالص داخلي و بودجه كشور و افزايش بهره‌وري در كار دانسته است.

نظرات بینندگان