arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

فوت مردی که مقابل مجلس خودسوزی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه شرق نوشت: مردی که روز شنبه در نزدیکی مجلس اقدام به خودسوزی کرد، روی تخت بیمارستان جان باخت. این مرد 24ساله که بنا بر اعلام پلیس وابسته به فرقه دراویش بود، روز حادثه از محل سکونت خود در استان قزوین راهی تهران شد.

او بعد از تهیه مقداری بنزین به نزدیکی مجلس رفت و در نقطه‌ای بین ایستگاه مترو و دیوار مجلس بنزین را روی خودش خالی و اقدام به خودسوزی کرد. افرادی که در حال عبور از این منطقه بودند و همچنین ماموران حفاظتی مجلس با دیدن این صحنه به سمت مرد جوان دویدند و به سختی توانستند شعله‌ آتش را خاموش کنند.

یکی از شاهدان عینی در این‌باره گفت: «ماموران حفاظتی مجلس به محض دیدن خودسوزی این مرد با یک کپسول خاموش‌کننده دستی به سمت او دویدند اما کپسول کار نکرد برای همین آنها کپسول دیگری را آوردند. در همین فاصله یکی از ماموران نیروی انتظامی که احتمالا سرباز بود، لباس خودش را درآورد و روی آن مرد انداخت تا بلکه بتواند آتش را خاموش کند اما باز هم نتوانست تا اینکه بالاخره با کپسول دوم آتش را خاموش کردند.»

این شاهد ادامه داد: «مرد ناشناس در حالی‌که فریاد می‌کشید خودش را به حالت جنینی جمع کرده بود و وقتی سعی کردند دست و پای وی را باز کنند ناگهان آتش دوباره زبانه کشید که آن هم در نهایت خاموش شد و او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند.»

مرد قزوینی که تا آن زمان هویتش معلوم نبود بعد از انتقال به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری بلافاصله به بخش‌ آی‌سی‌یو منتقل و در همان معاینه‌های اولیه معلوم شد سوختگی بسیار شدید است و امید زیادی به نجات جان وی وجود ندارد، با این وجود کادر درمانی تلاش خود را به‌کار گرفتند.

از سویی، پلیس به بررسی هویت این مرد و انگیزه او از خودسوزی پرداخت و در نهایت بنا بر خبر منتشرشده از سوی ایسنا اعلام کرد: «این فرد برابر تحقیقات به عمل آمده اهل استان قزوین و وابسته به فرقه دراویش بوده که صبح شنبه از طریق پایانه مسافربری غرب وارد تهران شده بود.»

ساعاتی بعد از بیمارستان خبر رسید مرد قزوینی که محمد قنبری نام داشت به علت شدت سوختگی جانش را از دست داده است.
نظرات بینندگان