arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲

والدین به بچه ها آنتی بیوتیک ندهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: والدین برای رفع اسهال و استفراغ بچه ها به آنها آنتی بیوتیک ندهند.

به گزارش تسنیم، منوچهر براک در جلسه معاونان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: برخی از والدین تصور می کنند که با آنتی بیوتیک اسهال و استفراغ قطع می شود اما ممکن است با مصرف آنتی بیوتیک اسهال و استفراغ شدیدتر هم شود.


وی عدم استفاده از فست فودها و رعایت بهداشت فردی را در جلوگیری از اسهال و استفراغ مفید دانست و افزود: شست و شوی دست و رعایت میزان پخت غذا می تواند در کم شدن اسهال و استفراغ موثر باشد.


این پزشک فوق تخصص اطفال با بیان اینکه مصرف نوشابه در کاهش این نوع بیماری ها تاثیری ندارد، گفت: مایعات طبیعی، دوغ، چای کم رنگ و گاهی ماست بهترین مواد غذایی برای کاهش اسهال و استفراغ هستند.


وی اسهال و استفراغ را از نظر عامل ایجاد کننده بیماری ویروسی و باکتریایی عنوان کرد و اظهار کرد: خانواده ها باید مواظب فرزندان خود باشند تا اسهال و استفراغ نگیرند.


معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل استفاده از آب آلوده و بازی در محل های غیربهداشتی را  از عوامل گرفتاری در اسهال و استفراغ عنوان کرد.


براک گفت: شیوع اسهال و استفراغ در ماه های گرم سال بیشتر می شود بنابراین والدین و خانواده ها از بچه ها به خصوص از فرزندان زیر پنج سال مواظبت کنند تا به این بیماری شایع در ماه های گرم دچار نشوند.

نظرات بینندگان