arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

اعلام آمادگی خوش‌چهره برای مناظره با احمدی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سابق مجلس برای دومین بار نسبت به دیدگاه، شعارهای داده شده و عملکرد دولت در حوزه اقتصادی برای مناظره با احمدی‌نژاد اعلام آمادگی کرد. 

محمد خوش‌چهره استاد دانشگاه تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس هفتم در گفت‌وگویی با فارس به چگونگی تحقق حماسه اقتصادی، عملکرد اقتصادی دولت‌های سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم و اولویت‌های اقتصاید دولت تدبیر و امید پرداخته است که مشروح آن طی روزهای آینده منتشر می‌شود. 

خوش‌چهره که مناظره تاریخی وی در روی کارآمدن احمدی‌نژاد در دور اول نقش برجسته‌ای داشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس برای دومین بار نسبت به دیدگاه، شعارهای داده شده و عملکرد آقای رئیس‌جمهور در حوزه اقتصادی اعلام آمادگی برای مناظره کرد که اولین بار نیز در سال اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد این اعلام آمادگی را مطرح کرده بود که محقق نشد. 

خوش‌چهره با تأکید بر اینکه در حال حاضر آقای احمدی‌نژاد به صورت شتابان درصدد توجیه عملکرد خود است که عمدتاً نیز یک طرفه بوده و در واقع تمجید و تعریف است، افزود: این در حالی است که نظر نخبگان، صاحبنظران و فعالان اقتصادی و بخش قابل توجهی از مردم به این شکل نیست. 

وی ادامه داد: گزارشات یک طرفه، رویه دولت نهم و دهم بوده و باید این فضا شکسته شده و در یک فضای نقد منصفانه تا زمان قانونی این دولت، فرصت پاسخگویی منطقی و دو طرفه ایجاد شود. 

وی بر همین اساس به پاسخگویی رئیس‌جمهور در خصوص انحرافات در دین، مذهب و اعتقادات و همچنین در زمینه انحرافات اقتصادی و معیشتی اشاره و اضافه‌ کرد: بنده آمادگی مناظره اقتصادی را دارم؛ تصمیمات، نگرش‌ها و اقدامات اقتصادی باید توسط ایشان و با کمک همکاران اصلی تصمیم‌گیر دولت در یک بحث، مناظره یا گفت‌و شنودهایی که قضاوت آنها با مردم است، صورت گیرد و از حالت گزارشات فرمایشی مناظرات عقلایی و منطقی شکل بگیرد. 

وی با بیان اینکه حتماً باید در خصوص کارکرد اقتصادی و همچنین هدف‌هایی مثل نرخ رشد و موانع جدی پیش آمده بر سر راه تولید ملی بحث‌های عالمانه، بی‌طرفانه و منصفانه به معنای اینکه شرایط مناسب برای پاسخ‌گویی به سخنان وی باشد، مطرح گردد، افزود: باید فضایی ایجاد شود که خطاها تا وقتی که آقای احمدی‌نژاد روی کار است، مطرح شوند چراکه با رفتن این دولت هجمه‌هایی به آن وارد خواهد شد در حالی‌که اگر احمدی‌نژاد الان و در این سمت پاسخگوی آنها باشد، شرایط پاسخگویی بسیار تفاوت می‌کند. 

خوش‌چهره تأکید کرد: بنابراین بنده آمادگی مناظره در یک فضای عقلایی با احمدی‌نژاد را با رویکرد اقتصادی در زمینه «چه گفتیم و چه کردیم و چه می‌خواستیم بشود» دارم. وی ادامه داد: رئیس‌جمهور با شعارها و حرف‌هایی که بنده به آنها معتقد بودم روی کار آمد و من او را مظلوم دیده و دفاع کردم اما الان در بعضی موارد شاهد ظلم‌های وارده اقتصادی بر کشور و مردم هستیم بنابراین باید این مسائل در یک بحث چالشی مطرح شود و این سلامت نظام اصولگرایی را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان