arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

اجرای قانون جدید دیوان عدالت اداری پس از عید فطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس دیوان عدالت اداری با اعلام اینکه قانون جدید دیوان عدالت اداری پس از عید فطر اجرایی خواهد شد، گفت: با ابلاغ قانون و انتشار آن در روزنامه رسمی، مقدمات اجرایی شدن آن پس از عید فطر فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی هفتم مردادماه ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) و همچنین گرامیداشت شبهای قدر افزود: ضروری است تاکید کنیم که همکاران با توجه به جدید بودن قانون، ضمن مطالعه و مرور آن، بر جزئیات آن به منظور قضاوت صحیح‌تر تسلط یابند زیرا تسلط قضات بر ریزه‌کاری‌ها و جزئیات قانونی بسیار مهم و لازم است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما این است که دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی را نیز با قانون جدید و جزئیات آن آشنا کنیم که ان شاء الله با برنامه‌ریزی‌چنین اقدامی صورت می‌گیرد.

منتظری ضمن اعلام همزمانی اجرایی شدن قانون جدید دیوان عدالت اداری با آغاز به کار دولت و شوراهای اسلامی جدید اظهار داشت: امیدواریم تعامل دولت آینده با مجموعه دیوان عدالت اداری بیش از گذشته باشد و دستگاه‌های اجرایی هرچه بیشتر در راستای اجرای قانون تلاش کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی آقایان ادعا می‌کنند که دولت ما حتی یک مورد خلاف قانون و قانون‌گریزی نداشته است، گویی آنها خدایی ناکرده مردم را جاهل می‌انگارند که اینگونه سخنان ناروا و دروغ آنها را باور کنند حال آنکه مردم بصیرت لازم را دارند.

وی ادامه داد: انتظار این است کسانی که تا این اندازه ادعای عدالت‌محوری و مردم‌داری را دارند با مردم عادلانه‌تر سخن بگویند و تا این اندازه اعمال خلافشان را توجیه نکنند. زیرا با فرض که دیگران به دلایل مختلف چیزی نگفتند و برخوردی نکردند، اما بالاخره انسان باید روزی جوابگوی اعمالش در پیشگاه خداوند متعال باشد.

منتظری افزود: امیدواریم که دولت آینده دولتی باشد که حقیقتا قانون‌محور و قانون‌مدار باشد زیرا وظیفه دولت اداره کشور بر اساس قانون است و قانونمدار بودن دولت بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری نیز به اعتبار جایگاه حقوقی و قانونی در خدمت دولت است و وظیفه دارد به دولت آینده کمک کند، تاکید کرد: چون هم دولت جدید است و هم قانون دیوان عدالت اداری تازه ابلاغ شده است، ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی مسوولان اجرایی و همه کسانی را که در لایه‌های مختلف در خدمت مردم هستند، با قانون آشنا کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: لازم است آنچه که از لحاظ آشنایی با قانون و تجربه در توان داریم، در اختیار بخش‌های حقوقی ریاست جمهوری، وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها قرار دهیم تا بتوانند ادارات و مدیریت‌ها را بر اساس قانون پیش ببرند که این هم به نفع مردم و هم به نفع دولت و همه ماست.

منتظری در پایان از همکاران قضائی خواست تا در جریان اجرای قانون جدید اگر با مشکلات اجرایی خاصی مواجه بودند، به منظور تصحیح روند امور  و برطرف کردن آنها تبادل‌نظر کنند.

نظرات بینندگان