arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

سنایی: روحانی در اثر فضاسازی، ژنرال هایش را کنار نگذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده نهاوند در مجلس گفت: رییس جمهور منتخب در تلاش است تا روز تحلیف کابینه دولت آینده را آماده و به مجلس ارائه کند تا کابینه در کمترین زمان ممکن تشکیل شود و دوره انتقالی بین دو دولت کوتاه تر شود.

مهدی سنایی در گفت وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم هنوز ترکیب کابینه نهایی نشده اگرچه بخش هایی از کابینه قطعی شده و از افرادی خواسته شده که برای وزارتخانه های مشخصی برنامه یشان را ارائه کنند.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان با رییس جمهور منتخب در روز شنبه، یادآور شد: یکی از مسائلی که در این دیدار مطرح شد این بود که مردم به گفتمان اعتدال رای دادند و امید زیادی به دولت تدبیر و امید بسته اند. در عین حال طبیعی است در کشور حل همه مسائل به تنهایی از طریق قوه مجریه میسر نیست و کارها باید با هماهنگی سایر قوا پیش برود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دو واقعیتی که باید از یکدیگر تفکیک شوند؛ یکی هماهنگی قواست که تردیدی در آن نیست و دیگر اینکه رییس جمهور منتخب در مقابل فضای غوغاسالاری و رعبی که برای تاثیرگذاری روی تصمیمات وی ایجاد می شود بایستد و از حقوق مردم و اجرایی کردن وعده های خود عقب نشینی نکند که این کار باعث گسترش هجمه ها خواهد شد.

سنایی با بیان اینکه قاطبه مجلس با رییس جمهور منتخب هم نواست، یادآور شد: سر و صدایی که برخی به راه می اندازند نباید فضای عمومی مجلس تلقی شود اما دولت هم باید در این فضا تحرک بیشتری داشته باشد تا این تلقی ایجاد نشود که دولت در اثر فضاسازی، ژنرال های خود را کنار می گذارد و از نیروهای اصلی اش صرف نظر می کند.

نماینده مردم در نهاوند ادامه داد: قاطبه مجلس از دولت انتظار دارد که کابینه ای قوی با افراد شناخته شده، توانمند و باانگیزه معرفی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رویکرد تعامل بین دولت و مجلس بین مجلس و رییس جمهور منتخب وجود دارد، تصریح کرد: رییس و اکثریت مجلس و همچنین دولت منتخب چنین نگاهی دارند و ما معتقدیم این تعامل اولا برای حل مشکلات در کوتاه مدت است و دیگر تعاملی درازمدت برای حل مشکلات کلی در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد است که هر دو نوع این تعامل منوط به این است که اجماع و توافق نظری بین مجلس و دولت در مورد شرایط کنونی کشور ایجاد شود که این می تواند حرکت خوبی را برای حل مشکلات کشور به دنبال داشته باشد.


نظرات بینندگان