arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

البرادعی: مرسی در مصر جایی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رئیس جمهور موقت مصر در امور بین‌الملل در نشست خبری مشترک با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت در کشور شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس،  «محمد البرادعی» مشاور رئیس جمهور مصر در امور بین‌الملل در نشست خبری مشترک با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: مهمترین مسئله در حال حاضر توقف خشونت است باید کمیته‌های مستقلی برای بررسی حوادث اخیر تشکیل شود به محض اینکه خشونت متوقف شود زمینه را برای گفتمان فراهم خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان حضور مرسی در گفت‌وگوها تأکید کرد که بعد از تحولات ایجاد شده در 30 ژوئن مرسی دیگر نمی‌تواند در نقشه راه جدید مصر حضور داشته باشد اما گروه اخوان المسلمین می‌توانند در گفتمان حضور داشته باشند.

از سوی دیگر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد که نسبت به آینده مصر خوشبین است و خواستار ایجاد راهی برای تفاهم همه گروه‌های مختلف مصری شد.

وی همچنین با اشاره به دیدار با «محمد مرسی» تأکید کرد که طرحی را با مرسی برای جلوگیری از پیگرد قانونی او بررسی نکرده و افزود: راه حل نهایی به دست مردم مصر ارائه خواهد شد.

اشتون در یک ماه گذشته دوبار به مصر سفر کرده است و در سفر اخیر خود با مقامات دولت انتقالی مصر، رهبران جریان‌های تمرد و انقلابی، رهبران اخوان المسلمین و گروه‌های حامی مرسی دیدار کرد.

نظرات بینندگان