arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

ماجراي دستگيري تازه داماد افغانی که همسر ايراني اش را با ضربات چوب و چاقو کشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده دادستان مشهد براي تازه داماد افغاني که همسر ۲۰ ساله ايراني اش را با ضربات چوب و چاقو کشته بود به دليل ارتکاب ۵ جرم کيفرخواست صادر کرد.

عصر پانزدهم مرداد سال گذشته، صاحبکار يک جوان افغاني که از چند روز قبل سر کارش حاضر نشده بود با تلفن همراه وي تماس گرفت و علت حضور نيافتن وي را در سر کار ساختماني جويا شد اما در ميان بهت و ناباوري صاحبکار، جوان افغاني به وي گفت: چند روز قبل همسرم را در منزل مسکوني ام کشته ام و الان هم فراري هستم. به همين خاطر ديگر نمي توانم براي شما کار کنم. صاحبکار ساختمان که همچنان حيرت زده بود به آدرس منزل کارگرش واقع در ابوطالب ۸۰ رفت اما وقتي با در بسته مواجه شد موضوع را به آتش نشاني اطلاع داد.

دقايقي بعد وقتي نيروهاي آتش نشان در منزل را گشودند با جسد خون آلود زن جواني در زير پتو روبه رو شدند که چاقوي بزگي در شکمش قرار داشت. لحظاتي بعد نيروهاي انتظامي وارد ماجرا شدند و مراتب را به قاضي اسماعيل شاکر (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) اطلاع دادند. بررسي هاي مقام قضايي نشان داد جسد مربوط به زن ۲۰ ساله اي است که آثار شکافتگي در سرش نيز مشهود بود.

مشاور املاکي که منزل را براي جوان افغاني اجاره کرده بود در تحقيقات انجام شده عنوان کرد: حدود يک ماه قبل اين منزل را براي تازه داماد افغاني اجاره کردم اما بررسي قولنامه موجود مشخص کرد که جوان افغاني مدارک اقامتي در ايران نداشته و به طور غيرمجاز وارد خاک جمهوري اسلامي شده است و به همين دليل هم قولنامه مذکور به نام همسر ايراني اين جوان تنظيم شده است.

چند روز بعد کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي که با دستورات مقام قضايي عمليات دستگيري متهم افغاني را در دستور کار قرار داده بودند موفق شدند او را در استان قم شناسايي و دستگير کنند. متهم ۳۰ ساله اين پرونده پس از انتقال به مشهد در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضايي شهيد قدوسي توسط قاضي شاکر مورد محاکمه قرار گرفت. وي در آخرين جلسه بازپرسي به قاضي ويژه قتل عمد گفتر: من کارگر بنايي هستم. براي اولين بار هنگام کار در يک هتل با همسرم آشنا شدم.

او در آن هتل به کار آشپزي مشغول بود. پس از آن تصميم به ازدواج گرفتيم ولي چون مدارک هويتي نداشتم در يک منزل مسکوني او را عقد کردم ولي اجازه ازدواج از هيچ مرجع رسمي دولتي را نداشتم. وي در آخرين دفاع از خود نيز درباره ارتکاب جنايت هم گفت: قتل همسرم را قبول دارم. چند سال قبل به طور غيرمجاز وارد ايران شدم و چند ماه قبل از جنايت نيز خ-ح را به عقد خودم درآوردم ولي با يکديگر اختلافات خانوادگي داشتيم.

 آن روز صبح هم با هم جر و بحث کرديم که من چوب بزرگي را برداشتم و به سر و بدن او زدم سپس با چاقو به وي حمله ور شدم ولي چاقو را از شکمش بيرون نکشيدم و متواري شدم. الان هم نادم و پشيمان هستم. گزارش خراسان حاکي است: در پي اعتراف صريح متهم به قتل، پرونده اين جنايت پس از تکميل تحقيقات به شعبه اظهارنظر مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد ارسال شد. نماينده دادستان نيز پس از مطالعه دقيق پرونده و با توجه به تفهيم ۵ اتهام به تازه داماد افغاني کيفرخواست اين پرونده را صادر و از دادگاه کيفري استان خراسان رضوي براي متهم تقاضاي مجازات کرد.
نظرات بینندگان