arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

کشورهای اروپایی، سفرای خود را به تحلیف روحانی می فرستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالیکه چند روز بیشتر به برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران باقی نمانده، فرانسه می گوید قبل از هرگونه کاهش بخشی از تحریم‌ها، ایران باید با «اقداماتی مشخص» ثابت کند که مصوبه‌های بین‌المللی در عرصه هسته‌ای را رعایت می‌کند.

به گزارش انتخاب ؛ لوران فابیوس- وزیر خارجه فرانسه، امروز سه شنبه، در گفتگو با مطبوعات فرانسه گفت که جامعه جهانی از هرگونه تحولات مثبت در ایران استقبال خواهد کرد اما تاکنون اثری از این تحولات دیده نشده است.

وزیر خارجه فرانسه که به پرسش‌هایی درباره کاهش احتمالی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران پاسخ می‌داد گفت: «تا کنون مذاکرات با ایران به نتایج قابل ملاحظه‌ای نیانجامیده است.»

فابیوس، با اشاره به احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ ادعا کرد: پنهان‌کاری هسته‌ای "از جانب ایران" یک خطر محسوب می‌شود و ایران باید به قطعنامه‌های بین‌المللی پابندی نشان دهد!

وزیر خارجه فرانسه همچنین یادآوری کرد که بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند که سفیرانشان در مراسم تحلیف حسن روحانی در روز سوم اوت شرکت کنند.

لوران فابیوس، افزود که وی هفته آینده سفیر ایران در پاریس را در وزارت خارجه خواهد پذیرفت تا درباره مواضع ایران و موضوعات مختلف از جمله حمایت تهران از سوریه و گروه حزب الله با وی گفتگو کند.

نظرات بینندگان