arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

داوران بین‌المللی فوتسال ایران به چه دلیل محروم شدند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سه داور بین المللی فوتسال در حالی از قضاوت در ایران محروم شدند که پیش از اعزام به جام جهانی باشگاهی از کمیته داوران مجوز گرفته بودند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا سهرابی، وحید عرض پیما و علی پورافشار سه داروی بودند که در جام جهانی کوچک باشگاهی فوتسال کویت قضاوت کردند. اما با اتمام این رقابت‌ها خبر محرومیت‌شان از قضاوت در ایران منتشر شده است.

حسین عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره توضیح داد: از نظر ما قضاوت این سه داور در کویت قانونی بوده است، چون فدراسیون باید به آنها اجازه می‌داد، اما هیچ مجوزی از سوی ما صادر نشده است.

وی افزود: حتی ابلاغ‌هایی که از جانب فیفا برای یک نفر می‌آید، باید فدراسیون تاییدش کند. این در حالی است که مسابقات کویت در حد یک تورنمنت کوچک بود. بنابراین این داوران نمی‌توانستند بدون تایید فدراسیون قضاوت کنند. فدراسیون کویت در نامه‌ای از ما تقاضا کرد تا سه داور ایرانی را به این مسابقات اعزام کنیم، اما قبول نکردیم بنابراین آقایان بدون توجه به قوانین فدراسیون در کویت قضاوت کردند.

علیرضا سهرابی، داور بین‌المللی فوتسال که در مسابقات کویت قضاوت کرده بود در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که برای حضور در این رقابت‌ها از کمیته‌ داوران اجازه گرفته است، افزود: کمیته‌ داوران رییس دارد و رییسش هم فریدون اصفهانیان است که ما هم با اجازه او به این مسابقات رفتیم.

وی ادامه داد: حتی صدرالدین موسوی که یکی از اعضای کمیته‌ داوران فدراسیون محسوب می‌شود، نیز در کویت حضور داشت و رییس کمیته‌ داوران مسابقات بود. حتی آقایان علی تار قلی‌زاده و آذرشکیب نیز در آنجا بودند که نشان از رسمیت مسابقات دارد.

سهرابی همچنین با بیان این که دپارتمان کمیته‌ داوران پیش از اعزام‌شان به کویت هیچ اطلاعی از غیر قانونی بودن قضاوت‌شان نداده بود به ایسنا، گفت: اگر قرار بود به این مسابقات اعزام نشویم، حتما باید به ما ابلاغ می‌شد. به اعتقادم هیچ دلیلی ندارد که آقایان ما را محروم کنند. کمیته‌ اخلاق ما را محروم کرده، در حالی که ما تمام جوانب اخلاقی را در این مسابقات رعایت کردیم و با وجود این که بازی‌ها قبل از افطار برگزار می‌شد با دهان روزه به زمین می‌رفتیم. بنابراین فکر می‌کنم که کمیته‌ اخلاق باید ما را حتی تشویق کند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات عسگری و سهرابی در اعزام داوران بین‌المللی فوتسال ایران به کویت ناهماهنگی صورت گرفته که دلیل این کار را می‌توان در اختلاف بین اعضای کمیته‌ داوران جست‌وجو کرد.

در حالی این داوران از اصفهانیان برای قضاوت در جام جهانی باشگاهی مجوز گرفته بودند که حسین عسگری این مجوز را قبول ندارد و این روزها شاهد اختلاف شدید بین عسگری و اصفهانیان هستیم.

نظرات بینندگان