arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

قلعه‌نویی: کاش دیرتر به سپاهان می‌رسیدیم/ جباری کار قشنگی نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت، کاش سپاهان و استقلال دیرتر با هم برخورد می‌کردند، چون تیمش در وضع ایده‌آلی نیست و سپاهان وضعیت بهتری دارد. به باور امیر قلعه‌نویی، جباری برای رفتنش از استقلال دلایلی داشته که قطعا برای خودش قابل‌قبول است اما بهتر بود دراین‌باره حرفی نمی‌زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی فوتبال استقلال و سپاهان از هفته دوم لیگ برتر سیزدهم فوتبال اظهار کرد: بازی‌های این دو تیم همیشه در سال‌های گذشته خوب بوده است. پارسال سه مسابقه انجام دادیم که بار فنی خوبی داشت. البته می‌ترسم در کنفرانس خبری صحبتی بکنم، چون بعدا می‌گویند شماره فلان آن تیم را مدنظر داشته‌ای.

وی افزود: زمانی گفتم شماره فلان تیم الهلال خوب است و همان بازیکن آمد و در تهران به ما گل زد. نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را می‌زنند. الان سپاهان خط هافبک قدرتمندی دارد و طبیعی است که باید برای جباری و امید ابراهیمی برنامه داشته باشیم. کجای این حرف ایراد دارد؟

قلعه‌نویی ادامه داد: استقلال هنوز به کیفیتی که مدنظر دارم، نرسیده و طبیعی است، چون دیر شروع ‌کرده‌ و چندین تغییر هم داشته‌ایم. ضمن این که دو،‌ سه بازیکن مصدوم هم داریم. کاش این دو تیم چند هفته‌ دیگر با هم برخورد می‌کردند. سپاهان زودتر از ما شروع کرد ولی در آزادی بازی می‌کنیم و برد می‌خواهیم و نسبت به هفته‌ اول متفاوت هستیم.

وی درباره بازیکنان مصدوم تیمش خاطرنشان کرد: احمد جمشیدیان جراحی کرده، هاشم بیگ‌زاده چهار، پنج هفته‌ از میادین دور است و ساموئل هم به دلیل اخراج و همین طور مصدومیت همراه ما نیست اما از طرفی آندرانیک تیموریان و جواد نکونام و نیکبخت شرایط بازی کردن در طول 90 دقیقه‌ را دارند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که نیکبخت سانترهای خوبی می‌کند ولی انگار به لحاظ بدنی خیلی آماده نیست، گفت: فوتبال فقط ارسال نیست. نیکبخت مقابل دیناموکیف فراتر از چیزی که فکر می‌کردیم، ظاهر شد اما طبیعی است چون مدتی از شرایط مسابقه دور بوده، کمی دیر به وضع ایده‌آل می‌رسد. او به لحاظ فنی و بدنی بازیکن بزرگی است. نیکبخت قطعا به ما کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که کرانچار سرمربی سپاهان معتقد است که سپاهان تمریناتش را زودتر آغاز کرده و شانس بیشتری برای پیروزی (فردا) پنجشنبه دارد، اظهار کرد: به نظر همکارم احترام می‌گذارم. کرانچار فرد بزرگی است. من هم همین اعتقاد دارم که سپاهان تمریناتش را زودتر شروع کرد ولی ما استقلال بهتری را نسبت به هفته‌ اول به نمایش می‌گذاریم.

وی در واکنش به این که چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی امسال می‌داند، گفت: روی کاغذ و نظرسنجی‌ها چند تیم کاندید هستند اما باید پنج، شش هفته‌ بگذرد تا مشخص شود. با همه این احوال تیم‌هایی همچون سپاهان و استقلال همیشه از مدعیان هستند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که صحبت‌های مجتبی جباری علیه فتح‌الله‌زاده را در آستانه این مسابقه چطور ارزیابی کرده و درباره اعلام کمیته‌ انضباطی مبنی بر این که استقلال نمی‌تواند از رفتار هوادارانش در بازی فردا سلب مسئولیت کند، چه نظری دارد، تصریح کرد: فتح‌الله‌زاده جزو مدیران زحمتکش استقلال است که افتخارات زیادی را هم آورده. روزی که از استقلال رفتم، یک کلمه درباره این تیم صحبتی نکردم. از تیم‌های دیگر هم که رفتم، همین موضعگیری را داشتم. نه درباره تراکتورسازی، نه سپاهان و نه تیم ملی حرفی نزدم. زمان مدیریت خود فتح‌الله‌زاده بود که بازیکنانی همچون مجتبی جباری در پایه استقلال رشد کردند. حالا به خاطر یک اختلاف به وجود آمده میان پدر و پسر خانواده، بیرون بردن این اختلاف‌نظرها به خارج از خانواده کار قشنگی نیست. مجتبی برای رفتنش از استقلال دلایلی داشته که قطعا برای خودش قابل‌قبول است اما بهتر بود دراین‌باره حرفی نمی‌زد.

وی افزود: از طرفی ما هم باید به جباری احترام بگذاریم. اصلا فوتبال باید طوری باشد که اگر هر بازیکنی از تیمی رفت، زحماتش را نادیده نگیرند. پیرلو از میلان به یوونتوس رفت اما وقتی که به میلان برگشت، همه به او احترام گذاشتند. جباری در شرایط سخت بدنی به ما کمک کرد و واقعا برای استقلال زحمت کشید. انتظار داشتم که این صحبت‌ها را بیان نمی‌کرد. با همه این احوال خطاب به هوادارانمان می‌گویم که فردا به مجتبی جباری و تیم سپاهان احترام بگذارند. قشنگی فوتبال به همین احترام‌هاست. نتایج‌ها از ذهن می‌رود اما این کارها در ذهن می‌ماند. از رسانه‌ای که مصاحبه جباری را 48 ساعت مانده به بازی منتشر کرد، گله کردم که بهتر بود این کار را انجام نمی‌داد.

سرمربی استقلال در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اندیشه‌ای برای گل زدن و از دست ندادن موقعیت در دستور کار دارد، گفت: از دست دادن فرصت از خاصیت‌های فوتبال است. سال گذشته با وجود موقعیت‌های زیادی که در اختیار داشتیم، از آنها کمتر استفاده می‌کردیم اما با کارهایی که انجام داده‌ایم، تلاش می‌کنیم از فرصت‌سوزی جلوگیری و به ویژه موقعیت‌هایمان را در بازی با سپاهان به گل تبدیل کنیم.

نظرات بینندگان